Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تاریخ برگزاری آزمون های mhle وزارت بهداشت در سال 97

  

آزمون زبان MHLE چیست؟

آزمون MHLE مخفف عبارت (Ministry of Health Language Exam)، آزمون زبان وزارت بهداشت است که در دسته آزمونهای عمومی زبان قرار می گیرد. داوطلبان شرکت در دوره دکتری PHD و دکترای تخصصی مربوط به رشته های علوم پزشکی باید مدرک زبان mhle را داشته باشند.

اعتبار مدرک MHLE 

مدرک آزمون ام اچ ال ای، برای مصاحبه آزمون دکتری و یا آزمون جامع دکتری، توسط کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قابل پذیرش و معتبر است. این مدرک، علاوه بر قابلیت ارائه  به دانشگاه ها حین مصاحبه دکتری، جهت کسب فرصت مطالعاتی و یا بورسیه های تحصیلی دولتی قابل استفاده خواهد بود. در خصوص مدت اعتبار مدرک MHLEنیزباید گفت که اعتبار مدرک این آزمون همانند آزمون تافل ، 2 سال می باشد.

زمان برگزاری آزمون MHLE 

آزمون MHLE در هر سال حدود 5 تا 6 بار برگزار می شود. زمان دقیق برگزاری آزمون ام اچ ال ای در جدول زمانبندی آزمونهای وزارت بهداشت اعلام می شود.این تقویم آزمون در ابتدای هر سال منتشر می شود.


ترکیب سوالات آزمون MHLE 

این آزمون از مجموع 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل تشکیل شده است که 30 سؤال مربوط به درک مطلب شنیداری، 40 سؤال درباره واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 سؤال در زمینه درک مطلب نوشتاری است. آزمونMHLE در مجموع 100 نمره دارد، و نمره منفی نیز در آن محاسبه نمی‌شود. شرط قبولی، کسب حداقل 50 امتیاز آزمون است.

همچنان که گفته شد، آزمون MHLE از سه بخش تشکیل شده است:

بخش شنیداری (Listening)

این بخش شامل مکالمه های بین افراد می‌باشد که بعد از هر مکالمه و یک مکث کوتاه داوطلب باید در مورد آن مکالمه به چند سؤال پاسخ دهد.

بخش ساختار و نگارش (Grammar and Structure)
در این بخش شما باید به سؤالات ساختاری و چند گزینه ای پاسخ دهید. این بخش شامل دو دسته سؤال است که در دسته اول باید به سوالاتی پاسخ دهید که در آنها بخشی از یک جمله خالی بوده و با گزینه ی مناسب باید آن را تکمیل کنید. و در دسته دوم سوال ها شما با سوالاتی مواجه خواهید شد که در آنها جمله ای دارای اشتباه بوده و شما باید عبارت نادرست را شناسایی کرده و آن گزینه را انتخاب کنید.

بخش درک مطلب ( Reading)
این بخش آزمون MHLE  معمولا شامل 4 متن آکادمیک و دانشگاهی بوده که شما باید به سوالاتی راجع به آن متن پاسخ دهید. البته سعی شده در این متون بیشتر از Medical & Health استفاده شود.

منابع آزمون MHLE 

این آزمون مشابه(TOEFL(PBT می‌باشد و بنابراین معمولا استفاده از منابع و آزمون‌های نمونه تافل برای موفقیت درآزمون MHLE  توصیه می شودالبته باید به تفاوتهای این دو آزمون نیز توجه کرد. از جمله این که آزمون تافل و آزمونMHLE عمدتا در نحوه ی نمره دهی متفاوت بوده و همچنین در آزمون MHLE بیشتر سؤالات در حوزه پزشکی می باشد و دست آخر این که ام اچ ال ای در جایگاه ارزیابی، معمولاً آسانتر از تافل است.

با توجه به توضیحات فوق، برخی از مهمترین منابع آزمون mhle عبارتند از:

 TOEFL Preparation KIT
 Barron’s Barron’s- How- to- Prepare- for the TOEFL- 11th Edition
 Longman- Complete- Course- for- the TOEFL
 ۵۰۴ Essential Words For Toefl
 TOEFL Grammar Flash
 TOEFL Reading Flash
 TOEFL Word Flash
 Preparation for the Paper Tests- By Debora Philips

در این خصوص، بسیاری از داوطلبان از کتاب kit  استفاده می کنند که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن ارایه می شود.
 

کتاب kit برای mhle 

 این کتاب که نخستین منبع یاد شده در فهرست فوق است، در ایران به کتاب تافل کیت معروف است. نامهای دیگر آن  کتاب تافل mhle  و کتابmhle است. به طور کلی کتاب kit   یکی از مهمترین منابع آزمون های زبان داخل کشور مانند آزمون زبان MSRT تولیمو و ،   MHLE می باشد و لذا دانلود کتاب کیت با ترجمه فارسی و نظایر آن از پر جستجوترین عبارات مرتبط با منابع آزمون mhle محسوب می شود  .

کتاب kit شامل سوالاتی در سه بخش شنیداری، گرامر و ساختار های دستوری و درک مطلب و ریدینگ می باشد. کتاب تافل کیت در مجموع شامل 980 سوال از آزمون های قبلی تافل، 140 تمرین اضافی، مواردی برای گوش دادن و درک مطلب دستورالعملهایی برای آزمون به همراه 7 فایل صوتی (7 بخش) است. هر یک از این فایل های صوتی شامل 50 سوال لیسنینگ می باشد.

بخش شنیداری شامل 300 تست است که در سه بخش مکالمه کوتاه، مکالمه بلند تر و سخنرانی می باشد.
بخش گرامر شامل 240 تست می باشد که معمولا در آزمون های مختلف تافل داخل کشور تکرار می شود.
بخش درک مطلب شامل 300 تست می باشد که هر سوال درک مطلب شامل 10 تست می باشد.

داوطلبان در صورت تمایل می توانند با اندکی جستجو در اینترنت، لینک دانلود رایگان کتاب تافل کیت و یا دانلود رایگان ترجمه کتاب کیت را ، به تفکیک بخشهای مختلف (با حجم کمتر) و یا به صورت پک یکپارچه (با حجم بالاتر) به دست آورند.

نکته دیگر این که در سال‌های اخیر، طراحان سوال فقط به این منابع رایج بسنده نکرده و همواره از ژورنال های آکادمیک دنیا نیز برای طراحی سوالات بهره جسته اند. توجه کنید که سوالات زبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز می‌توانند به شما کمک کنند چراکه طراحان سوال آزمون MHLE معمولا همان طراحان سوالات زبان‌آموزان ارشد پزشکی هستند.

اعلام نتایج آزمون MHLE 

نتایج آزمون MHLE معمولا 4 تا 6 روز بعد از برگزاری آزمون در سایت مرکز سنجش وزارت بهداشت اعلام می شود



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.