Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طیف سنجی تراهرتز

  

طیف اشعه الکترومغناطیسی. با استفاده از طیف سنجی terahertz با دامنه زمانی، ما می توانیم به شکاف تراهرتز (THz) دسترسی پیدا کنیم.


ابزار اصلی تحقیق ما روش تجربی است به نام طیف سنجی تراهرتز زمان دامنه. این روش قادر به اندازه گیری طیف های پیچیده دی الکتریک و رسانایی نمونه های مختلف در محدوده طیفی 0.15 تا 2.5 THz (5 تا 85 سانتی متر) است. ما تاکید بر تحقیق در موارد زیر داریم :


فسیل ها و مواد مرتبط از جمله تحقیق در مورد دینامیک حالت فونون نرم در تک بلورین، سرامیک و فیلم های نازک با توجه به برنامه های THz قابل تنظیم

بلورهای فوتونیک، مواد فلزی و عناصر قابل تنظیم برای محدوده تراش

هدایت فوتوالکتریک فوق العاده در نیمه هادی ها و سیستم های مولکولی (با استفاده از پمپ های نوری حل شده با زمان - آزمایشات تراهرتز)

میکروسکوپ THz و تصویربرداری نزدیک به میدان.


کاربردهای بالقوه پرتوهای تراهرتز وجود دارد :


تصویربرداری پزشکی :


تابش Terahertz قادر به نفوذ تا چند میلی متر به برخی از بافت ها با محتوای کم آب است. حساسیت آن به محتوای آب، آن را یک پروتکل امیدوار کننده برای برخی از انواع سرطان است. بر خلاف اشعه ایکس، تابش تراهرتز غیر یونیزه است: انرژی آن بسیار کم است و باعث آسیب به بافت می شود.


تصویربرداری امنیتی :


تابش Terahertz در مقایسه با نور قابل مشاهده چیزهای مختلفی را می بیند. به طور مشخص، تابش تراهرتز از اکثریت پلاستیک و لباس عبور می کند، اما از طریق آب نفوذ نمی کند. این باعث می شود که تابش تهراهت یک ابزار جالب برای بررسی های امنیتی باشد.


ارتباطات مخابراتی :


سیستم های مبتنی بر امواج با فرکانس های حامل terahertz می توانند مدولاسیون پهنای باند را پشتیبانی کنند و به همین ترتیب نرخ انتقال بسیار بالا (به ترتیب به ترتیب 1011 بیت · s-1) را دریافت می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.