Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نانوفوتونیک

  

منطقه نانوفوتونیک با تولید، پخش و تشخیص نور در مقیاس قابل مقایسه و حتی زیر طول موج نور است. چشم انداز برای ایجاد مواد نوری با خواص جدید و یا امکان ساخت مدارهای نازک یکپارچه منجر به بررسی مفاهیم مختلف ساختارهای نانوفوتونیک شده است.


یکی از امکان کنترل نور در مقیاس بسیار کوچک، استفاده از دی الکتریک های مصنوعی به نام "کریستال فوتونیک" است که در آن شاخص انکسار در مقیاس قابل مقایسه با طول موج تعدیل می شود. برای سیستم های دارای کنتراست کافی قوی از شاخص های انکسار، باند های نوری برای فرکانس های مشخصی شکل می گیرند. کریستال فوتونیک به طور موثر به عنوان یک عایق نوری عمل می کند.


در زمینه نانوفوتونیک، ادغام بلورهای فوتونیک در لیزرهای نیمه هادی است. بلورهای فوتونی را می توان در مکان های مختلف در لیزرهای نیمه هادی استفاده کرد، به عنوان مثال به عنوان آینه های بسیار منعکس کننده، موجک های ضعیف از دست دادن و یا عناصر انتخابی فرکانس. اندازه جمع و جور دستگاه های کریستال فوتونیک اجازه می دهد تا ادغام متراکم عملکرد نوری و پیچیدگی فرآیند ساخت را کاهش می دهد. از آنجا که ساختارهای PhC بسیار کوچک هستند، جذب بخش های فعال بدون پمپ، مسئله ای نیست که اجازه ساخت این دستگاه ها بر ساختارهای لایه های فعال را بدون نیاز به فرایندهای پیچیده بازتولید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.