Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

شغل در اپتیک و فوتونیک


مهندس برنامه

مدیر توسعه کسب و کار

محقق طراحی دوربین

مهندس تشخیص CMOS.

تکنسین پوشش

مهندس برق.

مهندس الکترو نوری

مدیریت مهندسی



لیزرهای گازی

لیزرهای گاز طبیعی خنثی شامل لیزرهای هلیوم-نئون و لیزرهای بخار مس هستند. لیزر یونی از یون های آزاد استفاده می کند؛ مثالها لیزرهای هلیوم-کادمیوم، لیزرهای یون آرگون و لیزرهای کریپتون هستند. لیزرهای مولکولی گاز از مولکول های گاز استفاده می کنند. مثلا دی اکسید کربن و لیزر مونوکسید کربن، لیزر نیتروژن و لیزر اگزایمر است.


به زودی کامل می کنم ...

لیزرهای اشعه "ایکس"


یک لیزر اشعه ایکس دستگاهی است که از انتشار تحریک شده برای تولید یا تقویت تابش الکترومغناطیسی در نزدیکی اشعه ایکس یا منطقه فرورفتگی فوق العاده ای از طیف استفاده می کند، که معمولا به ترتیب چندین نانومتر (نانومتر) طول موج است.

  ادامه مطلب ...

فهم بهتر اتم‌ها با کاهش اندازه شتاب‌دهنده ذرات

دستگاه‌ "شتاب دهنده ذرات"، دستگاهی است که در آن ذرات باردار به وسیله میدان‌های الکتریکی یا مغناطیسی تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب داده می‌شوند. به طوری‌که سرعت بسیاری از آنها، حتی تا نزدیکی‌های سرعت نور نیز می‌رسد.

  ادامه مطلب ...

نانو لیزر


یک نانو لیزر است که دارای ابعاد نانو است. مفهوم نانولیزر توسط مارک استوکمن در دانشگاه ایالتی گرجستان در سال 2003 توسعه یافت.


در فوریه 2012، محققان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، اولین لیزر بدون آستانه و کوچکترین نانولیزر با دمای اتاق را با استفاده از ساختارهای همجوشی نانومتری پلاسمونی نشان دادند.