Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تابش

انتشار انرژی به عنوان امواج الکترومغناطیسی یا به عنوان ذرات زیر اتمی متحرک، به خصوص ذرات با انرژی بالا که باعث یونیزاسیون می شوند.

فوتون

ذره ای از نور یا تابش الکترومغناطیسی. انرژی فوتون ها از پرتوهای گاما با انرژی بالا و اشعه ایکس به امواج رادیویی کم انرژی متغیر است.

تصویربرداری نوری

تصویربرداری نوری

یک روش برای غیر تهاجمی در داخل بدن، همانطور که با اشعه ایکس انجام می شود. بر خلاف اشعه ایکس، که استفاده از یونیزاسیون ... تابش، تصویربرداری نوری با استفاده از نور مرئی و خواص ویژه فوتون برای به دست آوردن تصاویر دقیق از اندام و بافت و همچنین ساختار کوچکتر از جمله سلول و مولکول.

توموگرافی انسجام نوری (OCT)

تکنیک برای به دست آوردن تصاویر زیر سطح مانند بافت بیمار درست زیر پوست است. مثلا، چشم پزشک ها از OCT برای گرفتن تصاویر دقیق از داخل شبکیه استفاده می کنند. متخصصین قلب نیز از آن برای کمک به تشخیص بیماری عروق کرونر استفاده می کنند.

پزشکی هسته ای

تخصص پزشکی که از ردیابهای رادیواکتیو (رادیو داروها) برای ارزیابی عملکرد بدن و تشخیص و ... استفاده می کند . طبق آزمایشات تشخیصی هسته ای به شدت بر روی تکنیک های تصویربرداری که اندازه گیری عملکرد سلولی و فیزیولوژی آنهاست، تکیه می کند.

نانوذرات

ذرات Ultrafine بین اندازه 1 تا 100 نانومتر. اندازه آن شبیه به بیشتر مولکول های بیولوژیکی و ... است. نانو ذرات می توانند برای انواع مختلفی از کاربردهای زیست پزشکی از جمله دستگاه های تشخیصی، مواد کنتراست، برنامه های کاربردی فیزیوتراپی و وسایل حمل و نقل دارو طراحی شوند. یک نانوذره تقریبا 1/10 000 عرض موی انسان است. نانو ذرات به طور کلی 1000 بار کوچکتر از میکرو ذرات هستند.

تابش یونیزه

یک نوع تابش الکترومغناطیسی که الکترونها را از یک اتم یا مولکول مهیا می کند - فرایندی به نام یونیزاسیون است. تابش یونیزه دارای طول موج نسبتا کوتاه در طیف الکترومغناطیسی است. نمونه هایی از اشعه یونیزاسیون شامل اشعه های گاما و اشعه ایکس است. اشعه ماوراء بنفش، نور مرئی، مادون قرمز، اشعه ماوراء بنفش و امواج رادیویی انرژی کمتر انرژی تابش غیر یونیزه می شود.

اشعه گاما

تابش الکترومغناطیسی کوتاه ترین طول موج و بالاترین انرژی را دارد .

آندوسکوپ

یک سیستم نورپردازی مانند لوله ای سبک و روشن که برای بررسی داخلی داخل بدن یا توخالی مورد استفاده قرار می گیرد ...

ابزارها میتوانند برای بیوپسی و جراحی متصل شوند. تکنولوژی مشابه در لاپاراسکوپ استفاده شده است.