Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در پریودنتیکس

لیزر یکی از فاکتورهای جذاب در عمل دندانپزشکی است؛ از زمان تئودور میمن در سال 1960 لیزر یاقوت را اختراع کرد. لیزرهای دندانپزشکی در سه دهه گذشته قرن بیستم، چندین زمینه درمان را متحول کرده است. لیزر به عنوان یک جایگزین برای دستگاه برش مکانیکی معرفی شده است و اکنون در بسیاری از کاربردهای دندانپزشکی، ابزار انتخابی است.   شواهد نشان می دهد که استفاده از آن در درمان اولیه پریودنتال، جراحی، و اخیرا، استفاده از آن در ایمپلنت نجات یافته، طیف وسیعی از کاربردها را دارد .


در 100 سال گذشته، توسعه گسترده ای از دستگاه های برش مکانیکی مورد استفاده در دندانپزشکی وجود دارد. با این حال، در حالی که پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه برش مکانیکی صورت گرفته است، بیماران دندانپزشکی هنوز از سر و صدا و ارتعاش تولید شده توسط اثر مکانیکی توربین هوا یا اسکالرهای اولتراسونیک می ترسند. 

از اواخر قرن بیستم تا کنون، در توسعه دستگاه های دندانپزشکی مبتنی بر لیزر براساس تعاملات فوتومکانیکی، پیشرفت مستمر صورت گرفته است.


پاتوژنز بیماری پریودنتال و روش درمان آن تغییرات رادیکال در 30 سال گذشته داشته است. مدل فعلی بیماری پریودنتال شامل اجزای میکروبی، پاسخ های التهابی میزبان و عوامل خطرزای میزبان است که به پیشرفت این بیماری کمک می کند. لیزرهای بافت نرم انتخاب خوبی برای کاهش باکتری و انعقاد در دنباله درمان است. این خواص لیزرهای بافت نرم آنها را انتخاب بسیار خوبی برای استفاده در سوزن های مربوط به دوره زمانی که دارای بافت تیره التهاب و باکتری های رنگدانه است. در حال حاضر، سیستم های لیزر مختلف در دندانپزشکی استفاده شده است. در این مقاله لیزرهای مختلف، کاربردها و مزایای آن در پریودنتیکس مورد بررسی قرار می گیرند.


ادامه دارد ...


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.