Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مبانی علوم اعصاب

  

مغز انسان یک اسفنجی، وزن 1.5 کیلوگرم بافت، پیچیده ترین ساختار زندگی در جهان شناخته شده است. این ظرفیت برای ذخیره اطلاعات بیشتر از یک ابر رایانه و ایجاد یک شبکه از ارتباطات است که به دور از هر شبکه اجتماعی است. این ارگان تک هر جنبه ای از بدن را کنترل می کند، از ضربان قلب و گرسنگی تا احساسات و حافظه. مغز پاسخ سیستم ایمنی بدن به بیماری را کنترل می کند و به طور مشخص میزان چاقی افراد را به درمان های پزشکی پاسخ می دهد. این افکار، باورها، امیدها، رویاها و تخیلات ما را شکل می دهد. این توانایی مغز برای انجام تمام این توابع است که ما را انسان می سازد. علوم نانو مغز، سیستم عصبی و تاثیر آن بر رفتار و عملکرد شناختی را بررسی می کند. این تلاش برای درک عمیق تر از اینکه چگونه 100 میلیارد سلول عصبی مغز متولد می شود، رشد و اتصال می کند.




مغز یک عضو است، اما ذهن نیست. مغز محل جسمی است که در آن ذهن ساکن است. ذهن، نماد تفکر، ادراک، احساسات، عزت، حافظه و تخیل است که در مغز اتفاق می افتد. ذهن اغلب مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص به فرآیندهای ذهنی دلیل. مغز شما بخشی از جهان قابل مشاهده و ملموس بدن است. ذهن شما بخشی از دنیای فکری، احساس، نگرش، باور و تخیل نامرئی و متعالی است. مغز ارگان فیزیکی است که بیشتر با ذهن و آگاهی مرتبط است.




نظرات 1 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 19 شهریور 1397 ساعت 20:47 http://bihamta96.blogsky.com

معرفی کتاب:

ماندنی ها و رفتنی ها

۱۲- آنچه که گذشت و از دست رفت دوست داشتنی می شود حتی شقی ترین دشمنان که می روند و می میرند دوست داشتنی می شوند.

۱۳- آدمی چون می میرد کل زندگیش را دوست می دارد و قدر می شناسد در حالیکه درحین زندگی ازآن نفرت داشت و می گریخت. و لذا همه پس از مرگ می گویند: خدایا یکبار دگر بگذار برگردیم و زندگی بهتری کنیم تا همه را دوست بداریم.

۱۴- هر چه می گذرد، هر که میرود یا می میرد خوب و دوست داشتنی میشود. پس حقی عظیم در رفتن و مردن و گذشتن وجود دارد. آن حق چیست؟ تاریخ، فراق، مرگ، نابودی.

۱۶-گذشته خوب و مهربان و دوست داشتنی است و آینده هم. فقط حال است که بد است. چرا؟

از کتاب پدیده شناسی هویت انسانی استاد علی اکبر خانجانی ص ۶۲
i

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.