Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

صنعت فیزیک پزشکی


  


از روش اشعه ایکس به تصویربرداری MRI و از آندوسکوپی به رادیولوژی مداخله، فیزیک پزشکی نقش مهمی در تحقیقات پزشکی، تشخیص و درمان دارد. تکامل مفاهیم فیزیک و کاربرد آنها در مراقبت های بهداشتی، تبدیل فناوری های پزشکی به سرعت در حال تسریع است. فیزیک پزشکی شامل استفاده از مفاهیم فیزیک پایه، نظریه ها و یا روش های پزشکی است. متخصصان مراقبت های بهداشتی که مسئولیت این نظریه های فیزیک پزشکی را به عمل پزشکی می رسانند، به عنوان فیزیکدانان پزشکی نامیده می شوند.


فیزیک پزشکی، مرزهای وسیع را شامل می شود از جمله زمینه های کلیدی تشخیص و درمان سرطان، بیماری های قلبی عروقی، اختلالات عصبی. در فیزیک پزشکی سرطان، مکانیزم اولیه تغییرات بیولوژیکی را در مداخله اشعه با سیستم بیولوژیکی یا مکانیسم های سلولی توضیح می دهد و روش های جدیدی برای اندازه گیری دقیق اشعه و محاسبه دوز ایجاد می کند. در بیماریهای قلب و عروق، فیزیک پزشکی به اندازه گیری جریان خون، اکسیژن و غیره اعمال می شود، در حالیکه در مغز و اعصاب برای ضبط و تفسیر پتانسیل زیستی الکتریکی کاربرد دارد.


فیزیک پزشکی نیز به استفاده از رایانه در پزشکی و مسائل تشخیصی مشغول است. گروه های فیزیک پزشکی در بیمارستان ها و دانشگاه ها قرار دارند. فیزیک پزشکی شامل تحقیقات مداوم است که می تواند به عمل ترجمه شود. نمونه های معمولی از تجهیزات پزشکی که از این مفاهیم فیزیک پزشکی استفاده می کنند :


 شامل لیزر جراحی، اسکنرهای تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، توموگرافی کامپیوتری (CT)، اشعه ایکس، اسکنر توموگرافی انتشار پوزیترون (PET)، PET / CT، تجهیزات اولتراسوند، دستگاه الکتروکاردیوگرافی (ECG)، دستگاه Electroencyclograhi (EEG)، اکو 2D و غیره، از جمله توموگرافی رایج فوتون (SPECT) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.