Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوانفورماتیک چیست؟

  

بیوانفورماتیک استفاده از تکنیک های اطلاع رسانی است برای به دست آوردن، ذخیره و تفسیر مقادیر زیادی از داده های بیولوژیکی. اصطلاح "بیوانفورماتیک" در ابتدا توسط Ben Hesper و Paulien Hogewen در سال 1970 طراحی شد و به عنوان "مطالعه فرآیندهای اطلاعاتی در سیستم های زیستی" تعریف شد. بیوانفورماتیک در زمینه های مختلف زیست شناسی کاربرد پیدا می کند، که بعضی از آنها در زیر فهرست شده اند.


توالی ژنومیک

مطالعه ژنومیک شامل تجزیه و تحلیل ژنوم، شناسایی ساختار، عملکرد و تکامل آنها است. در سال 1990، پروژه ژنوم انسان با هدف تکمیل ژنوم انسان به وسیله توالی سانسور آغاز شد. این روش بسیاری از قطعات DNA را ایجاد کرد که بایستی با استفاده از فرآیندهای بیوتکنولوژی ترکیب شوند تا یک توالی نهایی کامل ایجاد شود.


تحقیق سرطان

یکی دیگر از عرصه های بزرگ که از بیوانفورماتیک سود می برد تحقیقات سرطان است. بیوانفورماتیک سرطان به آرامی به عنوان یک استراتژی مهم و مفید در سیستم پزشکی بالینی به منظور بهبود نتیجه بیمار ظاهر می شود. به عنوان مثال، Cun و Frolich گزارش دادند که تفسیر از امضاهای ژنی می تواند به طبقه بندی بیماران مبتلا به سرطان پستان کمک کند. Huastein و شوماخر الگوریتمی را توصیف کرده اند که می توانند رشد تومور را شبیه سازی کرده و متاستاز ها را در سلول ها تشخیص دهند.


داروهای شخصی

با شناسایی جهش های فردی درگیر در یک بیماری، داروهای شخصی می توانند توسعه یابند. اطلاعات ژنتیکی به دست آمده از توالی ژنوم می تواند در شناسایی ژن دقیق که جهش اتفاق افتاده است بر اساس آن درمان های شخصی را می توان توسعه داد.


ساختار پروتئین

بیوانفورماتیک همچنین در تجزیه و تحلیل پروتئین ها استفاده می شود. ساختار و عملکرد پروتئین ها می تواند با استفاده از تکنولوژی های متنوع و متنوعی که دانشمندان بتوانند بینش بیشتری نسبت به نقش آنها در فرایندهای بیولوژیکی داشته باشند، مشخص می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.