Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مهندسی اپتیک

  

مهندسی نوری زمینه مطالعه است که بر روی کاربردهای اپتیک تمرکز دارد. مهندسان نرم افزار قطعاتی از ابزارهای نوری نظیر لنزها، میکروسکوپها، تلسکوپها و دیگر تجهیزاتی که از خواص نور استفاده می کنند طراحی شده است. دستگاه های دیگر شامل سنسورهای نوری و سیستم های اندازه گیری، لیزر، سیستم های ارتباطی فیبر نوری، سیستم های دیسک نوری (مانند CD، DVD) و غیره هستند.


از آنجایی که مهندسان نوری می خواهند طراحی و ساخت دستگاه هایی را انجام دهند که نور را مفید می دانند، باید علم اپتیک را در جزئیات قابل درک و شناختند تا بدانند که از لحاظ جسمی امکان پذیر است (فیزیک و شیمی). با این حال، آنها همچنین باید بدانند که چه چیزی از لحاظ تکنولوژی، مواد، هزینه ها، روش های طراحی و غیره عملی است. همانند دیگر زمینه های مهندسی، کامپیوترها برای بسیاری از (شاید بیشتر) مهندسان نوری مهم هستند. آنها با ابزار، برای شبیه سازی، طراحی و برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. مهندسان اغلب از ابزار رایانه رایج مانند صفحات گسترده و زبان برنامه نویسی استفاده می کنند و از استفاده نرم افزار تخصصی نوری به طور خاص برای زمینه خود استفاده می کنند.


مترولوژی مهندسی نوری با استفاده از روش های نوری برای اندازه گیری ارتعاشات میکرو با ابزارهایی چون تداخل سنج لیزری رنگی یا برای اندازه گیری خواص توده های مختلف با ابزار اندازه گیری refraction استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.