توصیههـایی برای مدیریـت زمــان :

* بدترین نوع استفاده از وقت این است که کاری را که اصلاً لازم نیست، به بهترین وجه انجام دهید.
* مدیریت زمان، مدیریت زندگی است. افراد موفق از وقتشان خوب استفاده میکنند؛ یعنی آن را صرف کارهای مهم و باارزش میکنند.
* افکارتان را روی کاغذ بیاورید، کارها را اولویتبندی کنید و همیشه از مهمترین آنها شروع کنید.
* یکی از عوامل مهم اتلاف وقت، ارتباط با افرادی است که با شما و اهدافتان هماهنگی لازم را ندارند.
* یکی از مهمترین راههای استفاده از وقت این است که قابلیتهای خود را در زمینههایی که نتایج کلیدی برای شما به بار میآورند افزایش دهید.
* کلمهی «نه» میتواند در صرفهجویی وقت، کمک بزرگی به شما بکند. به هر چیزی که موجب بهترین و عالیترین استفاده از وقتتان نمیشود «نه» بگویید.
* همواره در فکر راههایی باشید که زمان انجام کارها را کاهش دهد. کارها را ساده کنید و تعداد مراحل انجام هر کار را کاهش دهید.
* تندخوانی را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت کوتاهتری، مطالب بیشتری بخوانید.
* پیش از آنکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید، با ورق زدن و مرور سریع مطالب، سرعت خود را در مطالعه بالا ببرید.
* هر کاری که انجام میدهید دارید وقتتان را میفروشید؛ آن را ارزان نفروشید.