ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
تعطیلات نوروزی یک فرصت استثنایی برای دانشآموزان است. در این دوران دانشآموزان به دو دسته تقسیم میشوند. عدهای با تعطیلی مدارس کتابهای درسی خود را کنار گذاشته و برنامهای برای مطالعهی درس در ایام نوروز ندارند و نوروز را فرصتی برای استراحت و تفریح قلمداد میکنند. عدهای دیگر دانشآموزانی هستند که از این تعطیلات برای جبران فرصتهای ازدسترفته استفاده میکنند و با ایجاد انگیزه و تلاش مؤثر به موفقیت مطلوب خواهند رسید.
در دوران طلایی نوروز میتوان با یک برنامهریزی دقیق و جامع و اولویتبندی مناسب برای مطالعهی درسها به پیشرفت قابل توجهی رسید.
دانشآموزان برتر در این مدتزمان مناسب و کافی، ابتدا به مرور و جمعبندی مطالب مطالعهشده میپردازند و زمان باقیمانده را صرف مطالعهی درسهایی میکنند که هنوز نخواندهاند تا از سایر دانشآموزان همتراز خود پیشی بگیرند.
آنها دوران طلایی نوروز را یک ایستگاه جبرانی مهم میدانند. گویی زمان متوقف شده است و با یک برنامهی منسجم و منظم، هم از نوروز و تفریحات بهره میبرند و هم جهش قابل ملاحظهای نسبت به سایر رقبای خود خواهند داشت
این دوران، دوران سبقت گرفتن سختکوشهاست.