ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
نشان دادن یک علم بین رشته ای است که روش ها و روش های بیوفیزیک تجربی را برای مطالعه سیستم عصبی کاربرد می دهد.
در سالهای اخیر فیزیک از یک علم محض به یک علم کاربردی روزمره تبدیل شده است و دیگر در کمتر جایی فیزیک صرفاً به صورت یک رشته کارشناسی و یا مقاطع بالاتر بدون کاربرد مشخص تدریس میشود. این امر به دلیل راهکارهایی است که فیزیک برای پژوهشگران رشتههای مختلف به ارمغان آورده است، که علت آن هم به واسطه مهارتهای تحلیلی فیزیکپیشگان است. از اولین معادله دیفرانسیل ارائه شده برای پتانسیل عمل نورونهای مغز و اعصاب توسط هاجکین و هاکسلی گرفته تا پیشنهاد نانوفناوری توسط فاینمن همه راهکارهایی است که علوم پایه، و به خصوص فیزیک به جامعه پزشکی، صنعت و پژوهشگران رشتههای مختلف ارائه داده است. در این مقاله مروری سعی میشود جایگاه فیزیک اعصاب به عنوان زیرشاخهای از بیوفیزیک به دانشجویان و پژوهشگران فیزیک معرفی شود تا اهمیت همراه شدن با جامعه جهانی و آموزش دانشجویان فیزیک مطابق کاربردهای روز روشنتر گردد. ما ابتدا با معرفی دستگاه اعصاب مرکزی از دیدگاه فیزیک شروع کرده و سپس به معرفی قوانین و معادلات بنیادی فیزیک اعصاب میپردازیم. در آخر به فیزیک یادگیری و حافظه اشارهای خواهیم داشت.