ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
علوم شناختی دانشی جدید در زمینه ذهن و مغز است . دانش آموختگان این رشته در خصوص ادراک ، تفکر ، حافطه ، فهم زبان ، یادگیری و سایر فرایندهای ذهنی به دانشی عمیق دست پیدا می کنند.
علوم شناختی تلفیقی از رشته های روان شناسی ، زبان شناسی ، فلسفه ، دانش عصب پایه و هوش مصنوعی می باشد. دانش آموختگان این رشته باید در تمام حوزه های اشاره شده به کسب علم و تجربه بپردازند .
هدف از این رشته تربیت متخصصانی در سطح عالی است که با شناخت ابعاد مختلف علوم اعصاب از یکسو و بررسی موضوعات حوزه رایانش و هوش مصنوعی از سوی دیگر ، قدرت تجزیه و تحلیل و پژوهش را در سطح عالی برای ترکیب این دو موضوع کسب کنند.
رشد سریع علوم اعصاب در دهه های اخیر و گسترش دانش بشری نسبت به مغز و عملکردهای شناختی آن ، اهمیت تحصیل در این حوزه را بیشتر روشن می سازد.
اگرچه این رشته، در دسته بندی کلی جزو رشته های گروه روانشناسی و وابسته به گروه علوم انسانی است، اما در انطباق با دفترچه کنکور دکترا و به منظور سهولت مراجعه متقاضیان کنکور، همانند تقسیم بندی این دفترچه در گروه علوم پایه قرار گرفته است.
نام درس | تعداد واحد | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|---|
علوم اعصاب | 4 | ذهن و شناخت | 2 |
هوش مصنوعی (1) | 2 | شبکه های عصبی مصنوعی | 2 |
پردازش سیگنالهای عصبی | 1 | جمع | 12 |
اختلالات شناختی | 1 |
نام درس | تعداد واحد | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|---|
علوم اعصاب شناختی پیشرفته | 4 | غشاء تحریک پذیر | 2 |
نروبیولوژی حافظه – یادگیری و تمرکز | 2 | مباحث پیشرفته حس بینایی | 2 |
عصب شناسی گفتار | 3 | یادگیری و آموزش زبان | 3 |
مغز و خود آگاهی | 2 | جمع | 22 |
مباحث ویژه در علوم اعصاب | 4 |
نام درس | تعداد واحد | نام درس | تعداد واحد |
---|---|---|---|
بینایی ماشین | 4 | برنامه نویسی منطق | 2 |
سیستم های خبره | 4 | شبکه های عصبی پیشرفته | 4 |
هوش مصنوعی (2) | 4 | مدلسازی ریاضی سیستم عصبی | 2 |
مباحث ویژه در رایانش | 4 | جمع | 24 |