ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
چکیده
یک جت پلاسمای تخلیه سد دی الکتریک (DBD) در یک پیکربندی چهار الکترود به منظور بهبود پارامترهای تخلیه ، مانند قدرت تخلیه و دمای چرخشی و ارتعاشی گونه های مولکولی در ستون پلاسما بررسی شد. تلاش برای بهبود با معرفی یک الکترود شناور کمکی به شکل یک پین فلزی در داخل دستگاه DBD انجام شد. این قطعه در نزدیکی قسمت پایین دستگاه اصلی قرار گرفت و مرکز آن در ارتباط با چهار الکترود تغذیه شده بود که با یک ماده دی الکتریک پوشانده شده بودند. با استفاده از پین های فلزی با طول های مختلف ، مشاهده شد که تغییرات قابل توجهی از پارامترهای پلاسما به عنوان تابعی از طول پین وجود دارد. دو گاز حامل مورد آزمایش قرار گرفتند: آرگون و هلیوم. با وجود هلیوم به عنوان گاز کار ، مشخص شد که یک طول پین بهینه وجود دارد که قدرت پلاسما و دمای ارتعاشی آن را به حداکثر می رساند. علاوه بر این ، تأیید شد که برای پین طول بهینه شدت نسبی انتشار نور از گونه های OH و NO مقادیر بالاتر از سایر شرایط مورد مطالعه به دست می آید.