ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
فیبرهای نوری نیز برای کاربردهای پهنای باند بالا مناسب هستند، تحت تأثیر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) قرار نمی گیرند، و سخت افزار مدرن از سیم مسی قابل اعتمادتر است. این عوامل همراه با مزایای فناوری SWaP، تولیدکنندگان را برای طراحی سیستمها و کابینهای کابین خلبان نوآورانه برای جدیدترین فناوری حملونقل هوایی سوق میدهد.
اویونیک مدرن و نیاز به SWaP
اویونیک به تمام سیستم های الکترونیکی مورد استفاده در هواپیماها، ماهواره ها و فضاپیماها اطلاق می شود. آنها اکثر کنترل ها و همچنین ارتباطات، ناوبری، نمایشگر و مدیریت سیستم در کابین خلبان را تامین می کنند. آنها صدها سیستم فردی را هدایت می کنند که وظایف کوچک اما ضروری را برای حفظ پرواز انجام می دهند. آنها همچنین شامل سیستم های اضافی نصب شده بر روی هواپیما هستند تا آنها را مفید کنند، مانند چراغ های جستجو، وینچ ها و سرگرمی های حین پرواز.
همانطور که فن آوری های الکترونیکی مصرف کننده و تخصصی در نیم قرن گذشته به طور تصاعدی پیشرفت کرده اند، پتانسیل فناوری اویونیک نیز افزایش یافته است. با این حال، الزامات گرانش به این معنی است که اولویت های SWaP اغلب بر مزایای اویونیک برتری دارد، به خصوص زمانی که پهنای باند بیشتر به معنای سیم مسی سنگین و حجیم تر است.
این تقاضا و امکان برای ظرفیت پردازش داده بیشتر (به عنوان مثال، پخش ویدئو) همزمان با حرکت به سمت وسایل نقلیه و وسایل پرنده کوچکتر و سبکتر در مرحله بعدی سفر ما با هوانوردی است. مفسران صنعت پیشبینی کردهاند که وسایل نقلیه الکتریکی کوچک، پرنده و باتریدار با قابلیت بلند شدن عمودی میتوانند در آینده جایگزین خودروها برای حمل و نقل شخصی شوند. در همین حال، شرکت ها در حال حاضر از پهپادها برای همه چیز از تحویل محصولات گرفته تا نظارت بر محیط زیست استفاده می کنند.