Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

استفاده از نور برای اینترنت وایرلس در شهرهای پر جمعیت

واحد تحقیقاتی X آلفابت اخیراً اعلام کرده که قرار است دولت هند یکی از تکنولوژی های جدید این کمپانی را خریداری نماید. فناوری مذکور امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم را بدون نیاز به کابل کشی، برای میلیون ها نفر مهیا خواهد ساخت.  ادامه مطلب ...

گیاهان نورانی دستاورد جدید مهندسان ژنتیک MIT

گروهی از مهندسین ژنتیک دانشگاه MIT موفق شده اند گیاهانی تولید نمایند که به کمک آنزیم های موجود در بدن شب تاب ها از خود نور ساطع می کنند.

شاید اولین سوالی که به ذهن بسیاری می رسد آن است که فایده این کار چیست؟  

ادامه مطلب ...

پیش به سوی کشف جدید ناسا

  تلسکوپ فضایی کپلر می تواند با روش "گذر" به کشف سیارات فراخورشیدی بپردازد. یعنی این تلسکوپ سیاراتی که خارج از منظومه ی شمسی و به دور ستارگان دیگری می گردند را با توجه به افت روشنایی ثبت شده آن ستارگان کشف می کند. این افت روشنایی از دید کپلر و به دلیل رد شدن سیاره از جلوی ستاره ی خود و درنتیجه مانع شدن رسیدن بخشی از نور ستاره به این تلسکوپ رخ می دهد. بدین ترتیب کپلر توانسته است تا بزگترین شکارچی سیارات در تاریخ باشد. 

در کشف اخیر که ناسا به اطّلاع رسانی آن می پردازد، پژوهشگران بوسیله ی روش یادگیری ماشین (machine learning) که یکی از شاخه های مهم هوش مصنوعی است به تجزیه و تحلیل داده های ثبت شده توسّط کپلر پرداخته اند.

پروژه ی فضایی کپلر از سال 2009 میلادی به نظاره ی جهان های بیگانه در آسمان پرداخته است. باید منتظر ماند و دید که شاهکار این بار کپلر چه بوده است.

منبع: space.com

سرمایه گذاری گسترده اپل در کمپانی تولید کننده لیزرهای Face ID

به گزارش شبکه CNBC اپل 390 میلیون دلار در کمپانی «Finisar» سرمایه گذاری خواهد. 

این شرکت آمریکایی در تولید چیپ های مرتبط به سنسورهای مجاورت و عمق سنج آیفون 10 و ایرپادها مشارکت دارد.

ادامه مطلب ...

جهان یک تکانه با بحران اتمی فاصله دارد

سخنگوی کمپین بین‌المللی برای نابودی تسلیحات هسته‌ای (ICAN)، دیروز پس از دریافت جایزه‌ی صلح نوبل به همگان هشدار داد که جهان یک تکانه و جنون آنی کوچک با بحران هسته‌ای فاصله دارد.  ادامه مطلب ...

دانشمندان موفق شدند در سطح کوانتومی جهت پیکان زمان را تغییر دهند

اگر تا حدودی با مفاهیم فیزیک آشنا باشید، احتمالاً عبارتی به نام «پیکان زمان» به گوشتان خورده است؛ مفهومی که در سال 1927 توسط «آرتور ادینگتون» اخترشناس انگلیسی مطرح شده و دلیل حرکت رو به جلوی فرآیندهای مختلف را توضیح می دهد.

ادامه مطلب ...

دانشمند ایرانی نحوه زمان بندی ذهن را کشف کرد

  درک مفهم زمان در بسیاری از جنبه های زندگی از قبیل رانندگی، ورزش، نوازندگی و غیره اهمیت حیاتی دارد. اکنون یک تیم تحقیقاتی که سرپرستی آن را دانشمندی ایرانی به عهده دارد مدعی شده اند که به سازوکار کنترل زمان در مغز پی برده اند. ادامه مطلب ...