Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه لیزر فیزیک

  

مهم ترین سوالات در امتحان لیزر 1 و 2 در رشته مهندسی اپتیک و لیزر ( فیزیک مهندسی )


فیزیکدان لیزر چیست؟

علم لیزر یا فیزیک لیزر شاخه ای از اپتیک است که تئوری و عمل لیزر را توصیف می کند. ... همچنین با فیزیک پرتوهای پرتو لیزر، به خصوص فیزیک پرتوهای گاوسی  با استفاده از لیزر، و همچنین زمینه های مرتبط مانند اپتیک های غیر خطی و اپتیک های کوانتومی، مربوط می شود.


لیزر در فیزیک چیست؟

یک لیزر دستگاهی است که نور را از طریق فرایند تقویت نوری بر اساس انتشار گسیل القایی تحریک الکترومغناطیسی منتشر می کند. اصطلاح "لیزر" به عنوان مخفف "تقویت نور توسط انتشار تابش گسیل القایی " ایجاد شده است.


لیزر و اصل آن چیست؟

1 اصل لیزر. اصل لیزر بر اساس سه ویژگی جداگانه است: الف) تحریک انتشار در یک وسیله تقویت کننده، ب) انحراف جمعیت الکترونیک ( وارونگی جمیعت ) و ج) رزوناتور نوری.


ویژگی های یک لیزر چیست؟

تابش لیزر ویژگی های مهم زیر را بر روی منبع نور معمولی دارد. آنها عبارتند از: 1) تک رنگ، 2) جهت، 3) انسجام و 4) روشنایی. (i) تک رنگ: یک پرتو لیزر در طول موج یکنواخت بیشتر یا کمتر است. به عنوان مثال، عرض خط پرتوهای لیزری بسیار باریک است.


چطور یک لیزر تولید می شود؟

"لیزر" مخفف برای تقویت نور با انتشار تابش گسیل القایی  است. یک لیزر زمانی ایجاد می شود که الکترونها در اتم ها در عینک ها، کریستال ها یا گازها انرژی از یک جریان الکتریکی یا یک لیزر دیگر جذب می کنند. ابتدا نور آن فقط یک طول موج دارد (یک رنگ خاص).


انواع مختلف لیزر چیست؟

لیزرها اغلب با نوع ماده فعالی که آنها از حالت جامد، گاز، اگزایمر، رنگ یا نیمه هادی استفاده می کنند توصیف می شوند. لیزرهای جامد دارای مادهی توزیع شده در ماتریس جامد، مانند لیزرهای یاقوت یا نئودیمیوم یاگ هستند. لیزر نئودیمیوم یاگ از نور مادون قرمز در 1.064 میکرومتر پخش می کند.


استفاده از لیزر در چیست؟

کاربردهای پزشکی و صنعت و ...


نور لیزر چگونه از یک نور معمولی متفاوت است؟

نور منتشر شده از یک لیزر تک رنگ است، یعنی یک طول موج (رنگ) است. در مقابل، نور سفید معمولی ترکیبی از طول موج های مختلف (رنگ ها) است.



اجزای اصلی لیزر چیست؟

لیزر از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

منبع انرژی (معمولا به عنوان منبع پمپاژ یا پمپ اشاره شده است)

یک محیط فعال لیزری یا لیزر، و.

دو یا چند آینه که یک رزوناتور نوری را تشکیل می دهند.


خواص یک لیزر چیست؟

ویژگی های نور لیزر

منسجم قطعات مختلف پرتو لیزر در فاز به یکدیگر متصل هستند. ...

تک رنگ نور لیزری اساسا یک طول موج را تشکیل می دهد که دارای منشاء آن در یک محدوده انرژی اتمی است.

هماهنگ شده ( نور موازی )


چند کلاس لیزر وجود دارد؟

برای لیزرهای پرتوهای پرتو، چهار کلاس اصلی وجود دارد. هر کدام در اینجا بیشتر توضیح داده شده است: کلاس 2، کلاس 3R، کلاس 3B و کلاس 4. دو کلاس اول نسبتا امن برای قرار گرفتن در معرض چشم هستند؛ دو مورد آخر خطرناک هستند .


و ... ادامه دارد .




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.