ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
هر بار خواستم از امروز شروع کنم، فردا آمد و تصمیم امروز من به فردا موکول شد. برنامهریزی کردم، درس خواندم، تلاش کردم اما نتیجهای که میخواستم، حاصل نشد. انگار یکچیزی کم بود و احساس میکردم فرصت کم را باید با سرعت زیاد جبران کنم. امروز علت را کشف کردم و مطمئن شدم که برنامهریزی باید مکتوب باشد. حدس و گمان و تقریب، بهطور محدود کاربرد دارد و بعد از مدتی، فراموشی به سراغت میآید و نهتنها نکتههای ریز برنامهریزی را نمیبینی بلکه نکتههای اصلی و مهم هم از نظرت دور میماند. امروز میدانم که تغییر لازمهی موفقیت است اما همین تغییر هم باید برنامهریزیشده باشد؛ یعنی اگر بهصورت تدریجی در ساعت مطالعه اعمال شود، تحول تدریجی به دنبال خواهد داشت و احتمال جهش و افت ناگهانی را کاهش میدهد؛ بنابراین، تعادل شرط پیشرفت است.
برای موفق شدن باید تا آخرین لحظه تلاش کرد و تا همان لحظه هم نباید از دفتر برنامهریزی و برنامهی مکتوب جدا شد.