Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

رشته فوتونیک

  

فوتونیک (یک زیرمجموعه فیزیک) علم تولید، تشخیص و کنترل فوتون (ذرات نور) است. شاخه مطالعه در ارتباطات، تصویربرداری، مراقبت های بهداشتی، پزشکی، دفاع، اپتیک و الکترونیک و غیره کاربرد گسترده ای دارد. 

فوتون ها اطلاعات را از طریق فیبر نوری انتقال می دهند، اطلاعات را در رادار رادیو لیزر و دیگر دستگاه های سنسور پخش می شوند و می توانند انرژی نور را به صورت ماشینکاری لیزری و جراحی لیزر انتقال دهند. این تکنولوژی تولید و بهره برداری از نور و دیگر اشکال انرژی تابشی است که واحد کوانتومی آن فوتون است.

این علم شامل انتشار، انتقال، انحراف، تقویت و تشخیص نور با اجزای سازنده و ابزارهای نوری، لیزرها و دیگر منابع نور، فیبر نوری، ابزارهای الکترو نوری، سخت افزار و الکترونیک مرتبط و سیستم های پیچیده است. به طور خلاصه، فوتونیک تکنولوژی تسلط بر نور است.

از استفاده از لیزرها در جراحی، ارتباطات مخابراتی و محاسبه نقش دستگاههای مجهز به شارژ یا CCD در ضبط فیلم خانوادگی دیجیتال، کشف سیارات جدید و ارائه چشم انداز رباتها، فوتونیک تأثیر چشمگیری بر زندگی ما دارد.

فن آوری فوتونیک همچنین میتواند در فیبرهای نوری با کمترین میزان سیگنال برای حمل و نقلهای طولانی در زیر دریا و ارتباطات زمینی، کاربردی صنعتی و نظامی استفاده شود. تکنولوژی بیو فوتونیک برای توسعه روش ها و تکنیک های جدید در بیوتکنولوژی، میکروب شناسی، پزشکی، جراحی و دیگر علوم زندگی استفاده می شود. 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.