Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوفوتونیک بالینی

  

بیوفوتونیک شاخه ای از علم است که با تعامل نور در مواد بیولوژیکی مانند بافت ها و سلول ها در مقیاس های بین میکروسکوپ و نانو قرار دارد. این نقش حیاتی را در توسعه خدمات بهداشتی با کاهش هزینه های درمان، با روش مناسب برای درمان افراد در جامعه پیری بازی می کند. بیوفوتونیک شامل اپتیک، فوتونیک، فناوری نانو و بیوتکنولوژی است.


بیوفواونیک های بالینی نیز به عنوان بیوفوتونیک های درمانی شناخته می شوند، زیرا کل فرآیند فقط با اقدامات درمانی برای درمان بیماری ها و تغییر فرآیندهای بیولوژیکی با استفاده از تابش های نوری پر انرژی انجام می شود.


مزایای بالینی بیوفوتونیک :



دقت


ابزارهایی مانند سیستم های اسکن لیزر، توموگرافی انسجام نوری و پلاریمتری لیزری برای بدست آوردن دانش دقیق از بافت ها و عروق شبکیه استفاده می شود.



عکس تخلیه


اثر عکس عوارض لیزر در روند استئوتومی لیزر مفید است. این ویژگی از لیزرها می تواند برای انجام عملیات هایی که سبب آسیب بیشتر به بافت های داخلی و اطراف آن می شود استفاده شود و همچنین کنترل خوبی بر عمق برش داشته باشد.


سیستم های لیزری تحت کنترل سنسور:


سیستم های لیزری کنترل شده با سنسور نقش مهمی در زمینه درمان بالینی دارند. آنها در آزمایش های تحقیقاتی بافت های زنده در حیوانات و انسان ها دخالت دارند. برای استفاده از بافت های آلوده به روش های کارآمد و ایمن، برای درمان بافت های بدخیم، از سنسورهای ترکیبی لیزر استفاده می شود. این روش همچنین برای حذف بافتهای تومور و سنگهای داخل جمجمه مورد استفاده قرار می گیرد.


تداخلات درمان و زمان


استفاده از لیزر به نفع انتقال تابش است. تابش حادثه از یک منبع لیزر می تواند با استفاده از الیاف نوری قابل انعطاف انعطاف پذیر به داخل بدن از طریق دهانه های بدن طبیعی و کاهش جراحی های اندوسکوپیک منتقل شود. از این رو، روند جراحی معمولی که نیازمند برش های بزرگتر است، با جراحی اندوسکوپی لیزر جایگزین می شود تا درد جراحی بیمار را کاهش دهد. زمان مورد نیاز برای درمان جراحی بالقوه به میزان مشابه زمان صرف شده در درمان سرپایی کاهش می یابد.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.