Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

منظور از اپتیک غیرخطی چیست؟

منظور از اپتیک غیرخطی چیست؟


اپتیک غیرخطی (NLO) شاخه ای از نوری است که رفتار نور را در رسانه های غیرخطی توصیف می کند ، یعنی رسانه هایی که در آن چگالی قطبش P به صورت غیر خطی به میدان الکتریکی E پاسخ می دهد.

  

اپتیک غیرخطی (NLO) شاخه ای از نوری است که رفتار نور را در رسانه های غیرخطی توصیف می کند ، یعنی رسانه هایی که در آن چگالی قطبش P به صورت غیر خطی به میدان الکتریکی E پاسخ می دهد. غیر خطی معمولاً فقط در شدت نور بسیار زیاد (مقادیر میدانهای الکتریکی اتمی ، به طور معمول 108 ولت بر متر) مانند مواردی که توسط لیزرها ارائه می شود ، مشاهده می شود. بالاتر از حد شووینجر ، خلاء خود پیش بینی می شود غیرخطی شود. در اپتیک غیرخطی ، اصل ابرقابل دیگر حفظ نمی شود.


اولین اثر نوری غیرخطی که پیش بینی می شود ، جذب دو فوتونی بود ، توسط ماریا گوپرت مایر برای دکترای خود در سال 1931 ، اما تا کنون یک کنجکاوی نظری ناشناخته تا سال 1961 و مشاهده تقریباً همزمان جذب دو فوتونی در آزمایشگاه های بل باقی ماند [1]. کشف نسل دوم هارمونیک توسط پیتر فرانکن و همکاران. در دانشگاه میشیگان ، اندکی پس از ساخت اولین لیزر توسط تئودور میمن. [2] با این حال ، برخی از اثرات غیرخطی قبل از توسعه لیزر کشف شد. [3] مبنای نظری برای بسیاری از فرآیندهای غیرخطی برای اولین بار در مونوگرافی "نوری غیرخطی" بلومگنگن شرح داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.