Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سربازی در شرکت های دانش بنیان به زودی محقق خواهد شد

  سالهاست که درباره موضوع خدمت سربازی و بهبود فرایند آن در محافل مختلف دولتی صحبت می‌شود و تا به امروز موارد مختلفی مطرح شده است. در تازه‌ترین اقدامات بهبود شیوه سربازی زمینه ورود سربازان به بازار کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق فراهم شده است. سالهاست که درباره موضوع خدمت سربازی و بهبود فرایند آن در محافل مختلف دولتی صحبت می‌شود و تا به امروز موارد مختلفی مطرح شده است. در تازه‌ترین اقدامات بهبود شیوه سربازی زمینه ورود سربازان به بازار کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق فراهم شده است. این قرارداد به این معناست که سربازان 6 ماه تا یک سال آخر دوره خدمت وظیفه خود با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و شرکت‌ها می‌توانند با مهارت‌آموزی و کسب مهارت‌های دانش‌بنیان در مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال گام بردارند.

«سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری رشد فرهنگ زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه نیروهای مسلح را از اهداف این تفاهم نامه بیان کرد و گفت:

«این تفاهم نامه تلاش می‌کند تا راه را برای نقش‌آفرینی بخش قابل توجهی از لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان کشور یعنی نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده کشور که دوران خدمت سربازی را پشت سر می‌گذارند، در توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری هموار کند.»

سربازی در شرکت های دانش بنیان

سردار سرلشکر «محمدحسین باقری»، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تایید این خبر این قرارداد را دریچه‌ای جدید برای جوانان و خدمت سربازی آنها دانست و آن را طرحی مناسبی برای آمادگی جوانان برای حضور در میدان اشتغال و کارآفرینی ضمن یادگیری مهارت‌های اجتماعی و دفاعی معرفی می‌کند:

«در تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری انجام شد بخش عمده‌ای از جوانان که دوره خدمت سربازی را می‌گذرانند، فرصتی پیدا می‌کنند تا با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی با مهارت‌های بازار کسب و کار، پس از خدمت سربازی آماده اشتغال و کارآفرینی باشند.»

بنا به گفته‌های سرلشکر باقری حدود 400هزار سرباز هر ساله در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرند که  بالغ بر هزار نفر از آنها در نخستین سال این طرح تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند. قرار است  با افزایش این میزان به 200هزار نفر در سال دوم بیش از نیمی از جوانان اعزام شده به خدمت سربازی مشغول به کار در این شرکت‌ها شوند.

بر طبق این قرارداد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، توانمندی مهارتی و افراد واجد شرایط برای شرکت در این طرح را از بین جوانان اعزام شده و دواطلب شناسایی کرده و نسبت به معرفی آنها به شرکت‌های ذی‌ربط اقدام می‌کنند. دیجیاتو به محض منتشر شدن اخبار دقیق‌تر در این رابطه آن را با شما در میان خواهد گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.