Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نور



نور تابش الکترومغناطیسی در یک بخش خاص از طیف الکترومغناطیسی است. این کلمه معمولا به نور مرئی اشاره دارد که برای چشم انسان قابل مشاهده است . 



  ماکسول در فرمول بندی الکترومغناطیس خود، نور را به عنوان یک موج پخش میدان های الکتریکی و مغناطیسی توصیف کرد. به طور کلی، او پیش بینی کرد که وجود تابش الکترومغناطیسی: میدان های الکتریکی و مغناطیسی همراه شده به عنوان امواج با سرعت برابر با سرعت شناخته شده نور حرکت می کنند.

منبع اصلی نور روی زمین، خورشید است. نور خورشید انرژی را فراهم می کند که گیاهان سبز برای ایجاد قندها عمدتا در قالب نشاسته ها استفاده می کنند که انرژی را به موجودات زنده هدایت می کنند. این فرآیند فتوسنتز تقریبا تمام انرژی مورد استفاده موجودات زنده را فراهم می کند.


تابش الکترومغناطیسی :



در فیزیک، تابش الکترومغناطیسی به امواج میدان الکترومغناطیسی اشاره دارد که از طریق فضا-زمان پخش می شود و انرژی پرتو الکترومغناطیسی را حمل می کند.


در یک جهش عظیم فکری، در سال 1873 جیمز کلرک ماکسول پیشنهاد امواج امواج الکترومغناطیسی و ریاضی را به کار گرفت که چه ویژگیهای آنها ممکن است قبل از هر کسی تا به حال چنین پدیده ای را مشاهده کرده یا حتی به آن فکر کرده باشد. از آن به بعد، مهندسان ارتباطات، معجزاتی را انجام می دهند که از این تابش برای بسیاری از کاربردها استفاده می کنند.




دوگانگی موج  ذرات :


موج کوانتومی مکانیک - نظریه دوگانگی ذرات نشان داد که به طور متناقض، تابش الکترومغناطیسی و ذرات ماده می تواند خواص مشابه موج و خواص ذرات، اما نه در همان زمان. در عمل این بدان معنی است که برخی از خواص تابش بهتر می تواند توسط نظریه موج توضیح داده شود، در حالی که دیگران می توانند با نظریه ذره بهتر توضیح داده شوند، که تابش الکترومغناطیسی را به عنوان جریان انرژی انجام شده توسط ذرات به نام فوتون، هر کدام با یک انرژی مشخص که بستگی به فرکانس تابش دارد .



فوتون :


یک فوتون نوع ذره ای است که کوانتوم میدان الکترومغناطیسی از جمله تابش الکترومغناطیسی مانند نور و نیروی نیرو برای نیروی الکترومغناطیسی است.


برای شناخت لیزر اول باید اینا رو خوب بلد باشیم حالا ویژگی های پرتو لیزر را بشناسیم .






تفاوت بین نور طبیعی و نور لیزر چیست؟




نور منتشر شده از یک لیزر تک رنگ است، یعنی یک طول موج (رنگ) است. در مقابل، نور سفید معمولی ترکیبی از طول موج های مختلف (رنگ ها) است.


و ...





چگونه نور توسط یک لیزر تولید می شود؟



همین امر برای انرژی نیز صادق است و این در داخل اتمها بسیار قابل توجه است. انتشار انتشاری در لیزر موجب می شود که الکترونها یک آبشار از فوتون های یکسان در انرژی، فرکانس، طول موج تولید کنند و به همین دلیل است که نور لیزر تک رنگ است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.