Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

ساعت‌های 10 برابر دقیق‌تر از ساعت‌های اتمی با فناوری لیزر

محققان سوئیسی و فرانسوی از فناوری لیزر جدید برای استفاده در ساعت‌های اتمی برای افزایش دقت ساعت استفاده کردند. با این فناوری در هر 6 میلیون سال فقط یک ثانیه از بین می‌رود.
  به گزارش ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، دانشمندان آزمایشگاه زمان و فرکانس (LTF) دانشگاه Neuchatel سوئیس و شرکای فرانسوی خود طبقه‌‎بندی جدیدی از ساعت‌های سزیم حرارتی ارائه دادند که 10 برابر دقیق‌تر از ساعت‌های اتمی موجود است.
این فناوری شبکه ارتباطی بهتر و هماهنگی بیشتری ایجاد کرده و ارتباطات بین سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای را بهبود می‌بخشد.
اساس ساعت‌های اتمی دیودهای لیزر هستند. آنها با بررسی اتم‌ها و ارجاع به زمان، نوری با فرکانس بسیار دقیق برای ارتباط با اتم‌هایی ایجاد شده در مرجع زمان گذشته به وجود می‌آورند.
تولید این نوع دیود لیزر نیازمند فناوری پیشرفته و زیرساخت‌های بزرگ مانند اتاق‌های پاکسازی، سیستم‌های رسوب‌گیری لایه‌های نیمه‌هادی و فضای کنترل‌شده است.
گیتانو مایلی مدیر اجرایی LTF اظهار کرد: دیودهای لیزر عملکرد انواع ساعت‌های اتمی را بهبود می‌بخشند. در این تحقیق بر فرآیندهای فیزیکی جدید ایجاد شده با نور لیزر و ویژگی‌های تکنولوژیکی مرتبط با پیشرفت لیزر به عنوان مولفه خاص تاکید شده است.
در پیشرفت هر ابزار با استفاده از دیودهای لیزر فرکانس پرتو آن بسیار دقیق بوده و کاربرد آن بیش از اندازه‌گیری زمان است.
کاربردهای آینده این روش تجزیه و تحلیل میزان دی‌اکسیدکربن در اتمسفر، تاثیر گازهای گلخانه‌ای و شناسایی امواج گرانشی با زیرساخت فیزیکی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.