Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اپتیک


  نور و اپتیک :



لیزر و اپتیک



آیا فیزیک اپتیک است؟


اپتیک شاخه ای از فیزیک است که شامل رفتار و خواص نور است، از جمله تعامل با ماده و ساخت ابزارهایی که از آن استفاده می کنند یا تشخیص می دهند. اپتیک معمولا رفتار نور مرئی، فرابنفش و مادون قرمز را توصیف می کند.


اپتیک شاخه ای از فیزیک است که شامل رفتار و خواص نور است، از جمله تعامل با ماده و ساخت ابزارهایی که از آن استفاده می کنند یا تشخیص می دهند. اپتیک معمولا رفتار نور مرئی، فرابنفش و مادون قرمز را توصیف می کند. از آنجا که نور یک موج الکترومغناطیسی است، دیگر انواع اشعه الکترومغناطیسی مانند اشعه ایکس، مایکروویو و امواج رادیویی خواص مشابهی را نشان می دهند.


اپتیک های مدرن شامل زمینه های علمی و مهندسی نوری است که در قرن بیستم محبوبیت پیدا کرده است. این نواحی علم نوری عموما به خواص الکترومغناطیسی یا کوانتومی نور مربوط می شوند اما شامل موضوعات دیگری نیز می شود.یک زیرمجموعه اصلی از اپتیک های مدرن، اپتیک کوانتومی، به طور خاص خواص مکانیکی کوانتومی نور را بررسی می کند.اپتیک کوانتومی نه فقط نظری است برخی از دستگاه های مدرن مانند لیزر دارای اصول عملیاتی هستند که به مکانیک کوانتومی بستگی دارد.


امروزه علم خالص اپتیک علم نوری یا فیزیک نوری به نام علم نوری کاربردی است که به عنوان مهندسی نوری شناخته می شود. زیرمجموعه های برجسته مهندسی نوری شامل مهندسی نور، فوتونیک و optoelectronics با کاربردهای عملی مانند طراحی لنز، ساخت و آزمایش اجزای نوری و پردازش تصویر است.


برخی از این زمینه ها با هم تداخل دارند، با مرزهای مبهم بین اصطلاحات موضوعی که به معنی چیزهای کمی متفاوت در نقاط مختلف جهان و در مناطق مختلف صنعت است. جامعه مجازی محققان در زمینه نوری غیرخطی در دهه های گذشته به علت پیشرفت تکنولوژی لیزر توسعه یافته است .




مفاهیم اپتیک مدرن




اپتیک هندسی · اپتیک فیزیکی · اپتیک آداپتور · اپتیک فوریه شامل اپتیک می شوند .


مطالعه اپتیک چیست؟


تخصص فیزیک  و زمینه تحقیقات علم نوری است. اگرچه بیشتر افراد واژه "اپتیک" را با مهندسی لنز برای عینک، تلسکوپ و میکروسکوپ مرتبط می کنند، اما در فیزیک اصطلاح بیشتر به مطالعه رفتار نور و تعامل با ماده آن اشاره دارد.


مهندس نوری چیست؟


مهندسی نوری زمینه مطالعه است که بر روی کاربردهای اپتیک تمرکز دارد. مهندسان نرم افزار قطعاتی از ابزارهای نوری نظیر لنزها، میکروسکوپها، تلسکوپها و دیگر تجهیزاتی که از خواص نور استفاده می کنند طراحی شده است.


موج در اپتیک چیست؟


در فیزیک، اپتیک فیزیکی یا اپتیک موج، شاخه ای از اپتیک است که تداخل، پراش، قطبی شدن و سایر پدیده ها را بررسی می کند که تقریب نزدیک بینی اشعه های هندسی معتبر نیست.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.