Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

رابطه بین فیزیک و زیست شناسی

بیوفیزیک پل بین زیست شناسی و فیزیک است.



  زیست شناسی مطالعه گیاهان زنده است. فیزیک مطالعه ماده و قوانین طبیعت است تا رفتار ماده و جهان را درک کند. انجمن بیوفیزیکی توضیح می دهد که وقتی دانشمندان فیزیک و زیست شناسی را ترکیب می کنند، بیشتر درباره سیستم های بیولوژیکی در سطح مولکولی یا اتمی بیشتر می آموزند.




تعریف زیست شناسی :


زیست شناسی مطالعه زندگی و موجودات است. این علم طبیعی شامل مبدأ، تکامل، عملکرد، ساختار و توزیع موجودات زنده است. این نظریه همچنین به موضوعاتی مانند طبقه بندی موجودات، توانایی ارگانیسم تنظیم محیط داخلی آن، ساختارهای کلیه عمل می کند و تعامل موجودات زنده در محدوده محیطی را نیز مورد توجه قرار می دهد. مفاهیم بیولوژیکی پایه شامل مطالعه سلول ها به عنوان واحد های اصلی ساختار زندگی، ژنتیک و ارثی و تبدیل انرژی توسط ارگانیسم ها در طول رشد، توسعه و سازگاری با محیط آنها می شود.


تعریف فیزیک :


فیزیک مطالعه انرژی و ماده و چگونگی تعامل آن با زمان و فضا است. همانطور که فیزیکدانان کلمه طبیعی را مطالعه می کنند، تلاش می کنند به سوالاتی درباره رفتار جهان پاسخ دهند. فیزیکدانان رویدادهایی را که در طبیعت اتفاق می افتد، مانند گذر زمان، مطالعه می کنند و از اصول یا الگوهای برای توضیح و پیش بینی چنین رویدادی در جهان طبیعی استفاده می کنند.



بیوفیزیک ساختار DNA را نشان داد :


آزمایشات در دهه 1940 نشان داد که ژن ها از یک DNA ساده شیمیایی ساخته شده اند. چطور یک ماده شیمیایی ساده میتواند مولکول ارثی باشد، تا زمانی که متخصصان بیوفیزیک در سال 1953 DNA اسپلیکس را کشف کردند، رمز و راز باقی ماند. ساختار DNA یک حوضه عالی بود. این نشان داد که چگونه تغییرات ساده در یک ماده شیمیایی تنها می تواند افراد منحصر به فرد را تولید کند و گونه های آنها را حفظ کند. در طی سال های 2000، اختراعات بیوفیزیکی تمامی ژن های یک انسان را رمزگشایی کرد. تمام ژن های نزدیک به 200 گونه مختلف و برخی از ژن های بیش از 100،000 گونه دیگر تعیین شده است. متخصصان بیوفیزیک این ژن ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا یاد بگیرند که چگونه موجودات زنده در ارتباط هستند و چگونه افراد متفاوت هستند.


کاربردهای بیوفیزیک چیست ؟


بیوفیزیک منجر به نوآوری برای اقتصاد پیشرفته ما است. کاربردهای بیوفیزیک بستگی به نیازهای جامعه دارد. در قرن بیستم پیشرفت شدید در درمان بیماری ها صورت گرفت. بیوفیزیک به ایجاد واکسن های قوی برای بیماری های عفونی کمک کرد. 

این بیماری های متابولیسم مانند دیابت را توصیف و کنترل می کند. و بیوفیزیک هر دو ابزار و درک برای درمان بیماری های رشد به عنوان سرطان ارائه شده است. 



بیوفیزیک به ما فناوری های تصویربرداری پزشکی شامل MRI، CAT اسکن، اسکن PET و سونوگرافی ها برای تشخیص بیماری ها می دهد.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.