Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مشخصات پرتو لیزر

تابش لیزر ویژگی های مهم زیر را بر روی منبع نور معمولی دارد. آنها عبارتند از: i) تک رنگ، ii) جهتمند، iii) انسجام و iv) روشنایی. (i) تک رنگ: یک پرتو لیزر در طول موج یکنواخت بیشتر یا کمتر است. به عنوان مثال، عرض خط پرتوهای لیزری بسیار باریک است.


خواص یک لیزر چیست؟


  هماهنگی یکی از ویژگی های منحصر به فرد نور لیزر است. این از فرآیند انتشار تحریک شده است که باعث تقویت آن می شود. از آنجایی که یک محرک رایج، رویدادهای انتشاری که نور تقویت شده را فراهم می کنند، موجب می شود که فوتون های خروجی در مرحله ای قرار گیرند و دارای یک رابطه فاز مشخص با یکدیگر باشند.


خواص کوانتومی نور :

دوگانگی موج ذره

نظریه کوانتوم به ما می گوید که هر دو نور و ماده شامل ذرات کوچک است که خواص لایه ای با آنها دارند. نور از ذرات به نام فوتون تشکیل شده است و ماده از ذرات تشکیل شده به نام الکترون، پروتون، نوترون تشکیل شده است.



فرایندهای کوانتومی در زمینه های فیزیک اتمی و مولکولی غالب می شوند. درمان در اینجا محدود به بازبینی ویژگی های جذب، انتشار و تحریک شده است که برای فهم لیزرها و کاربردهای آنها ضروری است.انتقال اتمی که موجب انتشار یا جذب نور مرئی می شود، عموما انتقال الکترونیک است که می تواند از لحاظ جابجایی الکترون بین سطح انرژی اتمی کوانتومی باشد.



انتشار محرک نور، فرایند کوانتومی حیاتی ضروری برای کارکرد لیزر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.