Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نظریه ی ریسمان

 نظریه ی ریسمان چیست ؟




  دانش فعلی ما در مورد ترکیبات زیراتمی جهان، در آنچه که به عنوان مدل استاندارد فیزیک ذرات شناخته می شود خلاصه شده است. این دو بلوک ساختمان اساسی را که از آن جهان ساخته می شود شرح می دهد و نیروهایی که از طریق آن این بلوک ها تعامل دارند. دوازده بلوک ساختمان اصلی وجود دارد. شش نفر از این کوارک ها هستند . 


چهار نیرو  اساسی در جهان وجود دارد: گرانش، الکترومغناطیس، و نیروهای هسته ای ضعیف و قوی است . هر یک از این ها توسط ذرات بنیادی تولید می شود که به عنوان حامل نیروها عمل می کنند. آشنا ترین آنها فوتون، ذره ای از نور است که واسطه نیروهای الکترومغناطیسی است. (بدین معنی است که، به عنوان مثال، یک آهنربا ناخن را جذب می کند، چون هر دو فوتون فوتون دارند.) گراویتون ذره ای است که با گرانش مرتبط است. نیروی قوی توسط هشت ذرات شناخته شده به عنوان gluons حمل می شود. در نهایت نیروی ضعیف توسط سه ذره، W +، W- و Z منتقل می شود. 


به نظر می رسد تئوری نسبیت عام که گرانش را توصیف می کند و کاربرد آن در سازه های بزرگ مانند ستارگان، سیارات و کهکشان ها با مکانیک کوانتومی، که سه نیروی بنیادی را بر اساس مقیاس اتمی، مکانیک کوانتومی و نسبیت عام بیان می کند،


گرانش کوانتومی

گرانش کوانتومی یک رشته فیزیک نظری است که به دنبال توصیف گرانش به اساس اصول مکانیک کوانتومی است و جایی که اثرات کوانتومی نمی تواند نادیده گرفته شود، مانند تقریبا جمع.



نمودار نشان می دهد که جاذبه کوانتومی در سلسله مراتب نظریه های فیزیک قرار دارد

در چند دهه گذشته تئوری ریسمان به عنوان نامزد امیدوار کننده برای نظریه ی گرانش میکروسکوپی ظهور کرده است. و این بی حد و حصر بیشتر جاه طلبانه است: آن را تلاش برای ارائه یک شرح کامل، یکپارچه و سازگار از ساختار اساسی جهان ما است. (به همین دلیل گاهی اوقات، کاملا متقاعد کننده، "نظریه همه چیز" نامیده می شود).



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.