Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در درمان سرطان

لیزرها برای درمان سرطان از راه های مختلف استفاده می شود. نور شدید نور آنها می تواند برای کاهش یا نابود کردن تومورها یا جلوگیری از رشد آنها  استفاده شود. لیزرها اغلب برای درمان سرطان های سطحی (سرطان بر روی سطح بدن و یا پوشش اندام های داخلی) مانند سرطان پوست سرطانی و مراحل اولیه برخی از سرطان ها مانند گردن رحم، آلت تناسلی، واژن، ولوو، و سرطان ریه سلول های غیر سلولی استفاده می شوند . نور معمولی از طول موج های بسیاری تشکیل شده و در همه جهات گسترش می یابد. از سوی دیگر، نور لیزر دارای طول موج خاصی است و می تواند برای ایجاد یک پرتو باریک با شدت بسیار بالا به کار گرفته شود. از آنجایی که لیزرها می توانند در مناطق کوچک بسیار دقیق تمرکز کنند، آنها می توانند برای کار دقیق جراحی یا برای برش بافت (به جای یک اسکنر) استفاده شوند. سه نوع لیزر برای درمان سرطان استفاده می شود : 

لیزرهای دی اکسید کربن (CO2)، لیزرهای آرگون و لیزر (Nd: YAG) هستند . 


  چگونه لیزر درمانی برای درمان سرطان استفاده می شود؟


سه نوع لیزر برای درمان سرطان استفاده می شود: لیزرهای دی اکسید کربن (CO2)، لیزرهای آرگون و نئودیمیم: لیزر (Nd: YAG). هر کدام از این تومورها می توانند کاهش یا نابود شوند و می توانند با اندوسکوپ ها مورد استفاده قرار گیرند. ... بنابراین، آنها می توانند برای حذف سرطان های سطحی، مانند سرطان پوست استفاده شوند.


استراتژی های درمان سرطان با لیزر :


لیزرها همچنین ممکن است برای از بین بردن علائم خاصی از سرطان، مانند خونریزی یا انسداد استفاده شوند. به عنوان مثال، لیزرها می توانند برای کاهش یا نابود کردن تومورهایی که مانع تراوش یا تورم بیمار می شوند استفاده شود. لیزرها همچنین می توانند برای حذف پولیپ های روده بزرگ یا تومورهایی که مسمومیت روده بزرگ یا معده را مسدود می کنند.


لیزر درمانی می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، اما اغلب آن با سایر روش های درمان مانند جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی ترکیب شده است. علاوه بر این، لیزرها می توانند انتهای عصب را به منظور کاهش درد پس از جراحی و عروق لنفاوی مهره ها برای کاهش تورم و محدود کردن گسترش سلول های تومور، مهر و موم کنند.


لیزر درمانی اغلب از طریق یک آندوسکوپ انعطاف پذیر (لوله نازک، روشنایی که به دنبال بافت در داخل بدن است) داده می شود. آندوسکوپ با فیبرهای نوری (فیبرهای نازک که نور را انتقال می دهند) است. این از طریق باز کردن در بدن مانند دهان، بینی، حنجره یا واژن قرار می گیرد. سپس نور لیزر به طور دقیق هدف قرار دادن تومور را قطع یا نابود می کند.

آندوسکوپ یک وسیله نور نوری، به طور معمول باریک و لوله ای است که برای درج عمق بدن استفاده می شود و در روش های آندوسکوپی استفاده می شود.



درمان فوتودینامیک (PDT) یکی دیگر از انواع درمان سرطان است که از لیزر استفاده می کند.




لیزر CO2 و آرگون می تواند سطح پوست را بدون رفتن به لایه های عمیق تر برش دهد. بنابراین، آنها می توانند برای حذف سرطان های سطحی مانند سرطان پوست استفاده شوند. در مقابل، لیزر Nd: YAG معمولا از طریق آندوسکوپ برای اعمال اندام های داخلی مانند رحم، مری و کولون استفاده می شود.نور لیزر  Nd: YAG نیز می تواند از طریق فیبر نوری به مناطق خاصی از بدن در طول LITT برود. لیزرهای آرگون اغلب برای فعال کردن داروهای مورد استفاده در PDT استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.