Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه فیزیک کوانتوم


ماکس پلانک

نور کوانتا


فوتو الکتریک فوتون آلبرت  انیشتین



معادلات موج شرودینگر


عدم قطعیت هایزنبرگ


 دیراک: معادله الکترون - اسپین



الکترودینامیک کوانتومی فایمن


و ...


  آزمایشات پایه ای مطالعه تابش جسم سیاه بین سال های 1850 و 1900، که بدون مفاهیم کوانتومی قابل توضیح نیست. اثر فوتوالکتریک: اینشتین در سال 1905 توضیح داد (و بعد از آن جایزه نوبل را به دست آورد) با استفاده از مفهوم فوتون، ذرات نور با انرژی کوانتومی است .


چه زمانی  نظریه کوانتومی کشف شد؟

توسعه نظریه کوانتومی. در سال 1900، پلانک فرض کرد که انرژی از واحدهای فردی یا کوآنتا ساخته شده است. در سال 1905، آلبرت انیشتن این نظر را نه تنها انرژی، بلکه خود را تابش هم همینطور اندازه گیری کرد.


چه کسی استارت فیزیک کوانتومی را زد ؟

دانشمندان دیگر مانند آلبرت انیشتین، نیلز بور، لوئیز د بروگلی، اریون شروینگر و پل م. دیاراک، نظریه پلانک باعث پیشرفت شدند و امکان توسعه مکانیک کوانتومی را فراهم آورده اند - کاربرد ریاضی نظریه کوانتومی که این انرژی را حفظ می کند، هم اهمیت دارد و یک موج، بسته به نوع خاص ... است .


چه کسی نظریه کوانتومی را ساخته است؟

پایه های مکانیک کوانتومی در نیمه اول قرن بیستم بوسیله ماکس پلانک، نیلز بور، ورنر هایزنبرگ، لوئیز د بروگلی، آرتور کمپتون، آلبرت انیشتین، اروین شرودینگر، ماکس بنتن، جان فون نیومن، پل دیراک، انریکو فرمی ، ولفگانگ پائولی، مکس فون لاو، فیمن دیسون، دیوید ...

فیزیک مدرن، مفهوم پسا نیوتنی فیزیک است. این بدان معناست که توصیف کلاسیک پدیده ها فاقد است و توضیح دقیق، "مدرن" از طبیعت نیازمند نظراتی است که عناصر مکانیک کوانتوم یا نسبیت انیشتین یا هر دو را ترکیب می کنند. به طور کلی، این اصطلاح برای اشاره به هر شاخه ای از فیزیک که در اوایل قرن بیستم و بعد از آن توسعه یافت یا شاخه هایی که تا حد زیادی تحت تاثیر فیزیک قرن بیستم قرار گرفته اند استفاده می شود.


ادامه دارد ...




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.