Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

علم و فناوری بیوفوتونیک


تکنولوژی نوین ابزار جدیدی را برای مطالعه مدارهای عصبی فراهم می کند :


پیدا کردن که نورون ها با دیگران مرتبط هستند و چگونه با یکدیگر عمل می کنند، یک چالش بزرگ در علوم اعصاب است، و برای درک اینکه چگونه مدارهای مغز باعث درک، حرکت، حافظه و رفتار می شوند، بسیار مهم است.تکنولوژی پیشرفته Brown University جدید که به نام Trans-Tango نام دارد، دانشمندان را قادر می سازد تا ارتباطات بین جفت نورون ها را برای ایجاد چنین کشفیاتی در علوم اعصاب به کار گیرند. در مطالعه جدیدی در نورون، آنها از trans-tango برای روشن کردن نورون های متصل شده در مگس میوه استفاده می کنند، که نشان می دهد مدارهای زودرس نشده قبلا به ارگان های حساس طعم مربوط به مناطق مغزی شناخته شده برای مدیریت رفتار تغذیه و حافظه اشاره می کنند.


  محققان می گویند این تکنولوژی به طور گسترده ای قابل استفاده است، زیرا Trans-Tango به انتقال دهنده های عصبی وابسته به یک اتصال عصبی یا نوع نورون هایی که متصل هستند وابسته نیست. تا زمانی که دو نورون به یک سیناپس بپیوندند، ترانس تانگو به دانشمندان اجازه می دهد سلول های متصل به نورون استار را برچسب گذاری کنند.



علاوه بر این، چون Trans-Tango با تحریک بیان ژن ها در جفت های متصل از نورون ها عمل می کند، همچنین توانایی دانشمندان را برای کنترل عملکرد مدار فراهم می کند. گیلاد بارنای، استادیار علوم اعصاب در براون، برای یک روش دقیق، قابل اعتماد و کلی برای تجسم اتصالات عصبی دو دهه قبل. استفاده از trans-tango که تیمش در تحقیق جدید نشان می دهد ردیابی مدار است، اما دستکاری هایی مانند فعال شدن یا خاموش کردن نورون های متصل می تواند امکان پذیر باشد.



میکروسکوپ نوری قابل تنظیم جدید برای تجزیه و تحلیل و کنترل مناطق مغزی عمیق



میکرو پروب نوری :



میکروپروب یک وسیله است که یک پرتو پایدار و متمرکز از ذرات شار (الکترون یا یون) را به یک نمونه اعمال می کند. هنگامی که پرتو اولیه متشکل از الکترون های شتابدهنده است، پروب نامیده می شود میکرو پروب الکترون، زمانی که پرتو اولیه متشکل از یون های شتابدهنده، میکروپروب یون term استفاده می شود. 


اصطلاح microprobe نیز ممکن است برای روشهای تحلیل نوری مورد استفاده قرار گیرد، زمانی که دستگاه برای تجزیه و تحلیل نمونه های کوچک و یا مناطق کوچک نمونه های بزرگتر تنظیم شده است. چنین تکنیکهایی شامل طیف سنجی رامان، طیف سنجی میکروسیمترهای قرمز و میکروسکوپ LIBS هستند. تمام این تکنیک ها شامل میکروسکوپ های نوری تغییر یافته برای تعیین منطقه مورد نظر، پرتو پروب را هدایت می کنند و سیگنال تحلیلی را جمع آوری می کنند.


یک میکروپروب لیزر یک طیف سنج جرمی است که با استفاده از لیزر پالسی و یون سازی تولید شده یونیزاسیون به وسیله یونیزاسیون انجام می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.