Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک اتمی، مولکولی و اپتیکی

فیزیک اتمی، مولکولی و اپتیکی :


فیزیک اتمی، مولکولی و اپتیکی (AMO) مطالعه اثر متقابل ماده و ماده نور است. در مقیاس یک یا چند اتم و مقیاس انرژی در اطراف چند الکترون ولت. سه ناحیه به طور نزدیک در ارتباط هستند. تئوری AMO شامل درمانهای کلاسیک، نیمه کلاسیک و کوانتومی است.

  

فیزیک اتمی، زیرمجموعه AMO است که اتمها را به عنوان سیستم منفرد الکترون و هسته اتمی بررسی می کند، در حالیکه فیزیک مولکولی مطالعه خواص فیزیکی مولکول ها است. فیزیک اتمی اغلب با انرژی هسته ای و بمب های هسته ای مرتبط است، به دلیل استفاده مترادف اتمی و هسته ای در استاندارد انگلیسی است . با این حال، فیزیکدانان بین فیزیک اتمی - که با اتم به عنوان یک سیستم متشکل از هسته و الکترون ها برخورد می کنند - و فیزیک هسته ای که هسته اتمی را به تنهایی در نظر می گیرد، تمایز می یابد. تکنیک های مهم تجربی انواع مختلفی از طیف سنجی هستند. فیزیک مولکولی، در حالی که نزدیک به فیزیک اتمی مرتبط است، همچنین با شیمی، شیمی فیزیک و فیزیک شیمیایی هماهنگ است.هر دو زیردریا عمدتا به ساختار الکترونیکی و فرایندهای دینامیکی مربوط می شوند که این ترتیبات تغییر می کند. به طور کلی این کار شامل استفاده از مکانیک کوانتومی است. برای فیزیک مولکولی این رویه به عنوان شیمی کوانتومی شناخته می شود. یکی از جنبه های مهم فیزیک مولکولی این است که نظریه اصلی مدار اتمی در زمینه فیزیک اتمی به نظریه مدول مولکولی گسترش می یابد.


فیزیک نوری مطالعه تولید تابش الکترومغناطیسی، خواص آن تابش و تعامل آن تابش با ماده است  به خصوص دستکاری و کنترل آن. این از اپتیک عمومی و مهندسی نوری متفاوت است که بر کشف و کاربرد پدیده های جدید تمرکز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.