Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

درباره اپتیک و فوتونیک

اپتیک و فوتونیک چیست؟


  

زمینه های تخصصی فیزیک و مهندسی :


از فیبر نوری و ارتباطات مخابراتی تا تصویربرداری پزشکی و تحقیقات سرطانی، اپتیک و فوتونیک پیشرفت فن آوری های امروز را پیش می برند. بر اساس علم نور، اپتیک و فوتونیک زمینه های تخصصی فیزیک و مهندسی هستند. این فن آوری ها تقریبا در هر جنبه ای از زندگی روزمره شایع هستند. از صفحه کامپیوتر شما به تلفن همراه و چراغهای خودرو، اپتیک و فوتونیک فن آوری های حیاتی هستند که رشد و افزایش زندگی مردم را ادامه خواهند داد.


بهبود کیفیت زندگی در بسیاری از مناطق



پزشکی و بهداشت :


اپتیک و فوتونیک در وسایل پزشکی متعددی استفاده می شود که به نجات جان انسان ها کمک می کند. تجهیزات تصویربرداری مورد استفاده برای اسکن CAT، MRI و PET، و همچنین ماموگرافی، در تشخیص بیماری کمک می کند.


ارتباطات مخابراتی :


فیبر نوری جهان را از طریق ارتباطات با سرعت بالا متصل می کند. در واقع، اینترنت توسط محققان اپتیک ساخته شد. تحقیقات اپتیکی امروز، برقراری ارتباطات با سرعت بالا به خانه های ما از طریق تکنولوژی فیبر - امکان انتقال داده های پیشرفته مانند جریان ویدئو و سایر برنامه های کاربردی باند پهن است.


فن آوری های مصرفی :


بسیاری از فناوری های "دارای نیاز" امروز مانند دوربین های دیجیتال، تلویزیون های با کیفیت بالا و تلفن های هوشمند از طریق تحقیقات اپتیک و فوتونیک توسعه یافته است. انتظار می رود که تحقیقات بیشتری انجام شود که بیشتر محصولات مصرفی طراحی شده برای ارتقای کیفیت زندگی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.