Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه انواع لیزر دندانپزشکی

  

لیزرهایی که در دندانپزشکی که امروزه استفاده رایج دارند . مثل :  اربیوم، Nd: YAG، دیود و CO2 است. هر لیزر دارای اثرات بیولوژیکی خاص و روش های مرتبط با آن است. 


لیزر اربیوم :

لیزر اربیوم با دو بلور متفاوت ساخته می شود . 


لیزر Nd: YAG :

لیزرهای Nd: YAG اولین نوع از لیزرهای پالس واقعی بودند که به طور انحصاری برای استفاده از دندانپزشکی در سال 1990 به بازار عرضه می شدند.  نزدیک به طول موج مادون قرمز 1064 نانومتر است. این طول موج توسط رنگدانه در بافت، به ویژه هموگلوبین و ملانین جذب می شود.


لیزر دیود :

لیزر دیود به دلیل اندازه جمع و جور و قیمت نسبتا مقرون به صرفه بسیار محبوب هستند. نیمه هادی تخصصی که نور تک رنگ را هنگام تحریک الکتریکی تولید می کند، برای همه لیزرهای دیود رایج است. اشاره گر لیزری ساده نمونه ای از لیزر دیود است.


لیزر CO2 :

لیزر CO2 در اوایل دهه 1970 در پزشکی موجود است و بیش از 25 سال در دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. آنها طول موج مادون قرمز 10،600 نانومتر هستند که به شدت توسط آب جذب می شوند. سلاح های شبیه سازی شده یا موجبری توخالی برای انتقال پرتوهای لیزری CO2 استفاده می شود و فیبرهای نوری کوارتز نمی توانند استفاده شوند. گاز CO2 در یک اتاق با نیتروژن و هلیوم قرار دارد و محیط فعال با جریان الکتریکی پمپ می شود. لیزر CO2 بسیار کارآمد است و دارای هموستاز عالی است. لیزر دی اکسید کربن 10600 نانومتر است . CO2  سنتی در حال حاضر برای استفاده بافت نرم تنها است.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.