Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طبیعت نور

  

نور یک موج عرضی الکترومغناطیسی است که توسط انسان دیده می شود. ماهیت موج نور، ابتدا توسط آزمایشات بر روی پراش و تداخل بیان شده است. مانند همه امواج الکترومغناطیسی، نور می تواند از طریق یک خلاء حرکت کند. طبیعت عرضی نور میتواند از طریق قطبی شدن نشان داده شود.


در سال 1678، کریستیان هویگنس (1629-1629) Traité de la Lumiere را منتشر کرد، جایی که او به نفع ماهیت موج نور بود. هویگنس اظهار داشت که یک کره نور در حال افزایش است، به طوری که هر نقطه در قسمت جلوی موج، منبع جدیدی از تابش همان فرکانس و فاز است.


توماس یانگ (1773-1829) و آگوستین-ژان فرنسال (1788-1827) نظریه عصبی نیوتن را رد کرد.



نور انرژی است و مانند یک موج حرکت می کند

طیف الکترومغناطیسی تمام انرژی در سیاره ما از خورشید به خورشید خورشید انواع بیشتری از انرژی را نسبت به نور قابل مشاهده نشان می دهد

طیف الکترومغناطیسی تفاوت اصلی بین این نوع انرژی ها طول موج های آنها طول موج فاصله بین دو قله موج است


تمام این نور برای گیاهان برای استفاده در دسترس است، اما در فرآیند فتوسنتز از نور مرئی استفاده می کنند




توضیح نور چیست؟


مانند همه نوع نور، نور مرئی منتشر می شود و در بسته های کوچک به نام فوتون جذب می شود و خواص هر دو موج و ذرات را نشان می دهد. این ویژگی به عنوان دوگانگی موج ذره ذکر شده است. مطالعه نور، به نام اپتیک، یک منطقه تحقیقاتی مهم در فیزیک مدرن است.



ویژگی های نور چیست؟


سه ویژگی مهم نور عبارتند از: روشنایی، رنگ و درجه حرارت. روشنایی نیازی به توضیح زیادی ندارد، اما رنگ و درجه حرارت مفاهیم کمی ظریف تر است. نور تابش الکترومغناطیسی قابل مشاهده برای چشم انسان است.


چه کسی ماهیت نور را کشف کرد؟


تئوری ریاضی الکترومغناطیس توسط جیمز کلرک ماکسول، که در سال 1864 راه اندازی شد، منجر به این شد که نور از طبیعت الکترومغناطیسی است که به عنوان موجی از منبع به گیرنده پخش می شود. هانریش هرتز به طور تجربی حاکی از وجود امواج الکترومغناطیسی در فرکانس های رادیویی در دهه 1880 را کشف کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.