Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

موضوعات در فیزیک پزشکی


  


موضوعات در فیزیک پزشکی :



تصویربرداری توموگرافی کامپیوتری (CT) رادیوگرافی دیجیتال (DR) تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) تصویربرداری اطفال. تصویربرداری سونوگرافی.

رادیولوژی انکولوژی پروتون درمانی
تصویربرداری مولکولی.

پروتون درمانی :

در زمینه روش های پزشکی، پروتون درمان، و یا پرتو درمان پروتون یک نوع از ذرات درمان است که با استفاده از پرتو پروتون ها برای تابش بافت های بیماری، اغلب در درمان سرطان است. مزیت اصلی پروتون درمانی بر سایر انواع پرتودرمانی پرتوهای خارجی این است که به عنوان یک ذره باردار، دوز در یک محدوده باریک پوشیده شده و دوز خروجی حداقل وجود دارد.


انکولوژی رادیولوژی :

یک متخصص رادیولوژی رادیولوژی یک پزشک متخصص است که در درمان سرطان از اشعه یونیزه (مانند اشعه مادون قرمز یا رادیونوکلئید) استفاده می کند. Radiation oncology یکی از سه تخصص اصلی است، دو نفر دیگر در پزشکی جراحی و انکولوژی هستند که در درمان سرطان دخالت دارند. رادیوتراپی می تواند به عنوان یک روش مداوا، به تنهایی یا در ترکیب با جراحی و / یا شیمی درمانی ارائه شود. همچنین ممکن است به علت کاهش علائم در بیماران مبتلا به سرطان های قابل درمان استفاده شود. یک متخصص رادیولوژی رادیوتراپی همچنین می تواند از پرتو برای درمان بیماری های خوش خیم، از جمله تومورهای خوش خیم استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.