Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه مبانی فیزیکی لیزر و کاربرد آن در علوم پزشکی

  

لیزرها به دلیل توانایی آنها برای تولید یک پرتو باریک نور با طول موج خاص، قادر به تولید آسیب بافتی به صورت کنترل شده، در ابزارهای ضروری در بسیاری از شاخه های پزشکی تبدیل شده اند. کسانی که طول موجهای مادون قرمز، مناطق قابل مشاهده یا ماوراء بنفش را دارند، بیشتر برای استفاده تجاری کاربرد دارند.


این جزوه به شرح زیر است :


اصول فیزیکی لیزر؛ خواص یک پرتو نوری لیزری و اجزای مورد نیاز برای تولید آن؛ مکانیسم آسیب بافتی وابسته به خواص اپتیکی بافت ها و تعامل با بافت لیزر است. و برخی از کاربردهای رایج پزشکی لیزر درمانی. بعضی از احتمالات ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که خطر ابتلا به بیماران و کارکنان به حداقل می رسد.


در پست های بعد توضیح خواهم داد .


بررسی لیزر و نور درمانی :


استفاده از لیزر در عمل جراحی و دیگر درمان های پزشکی و زیبایی خیلی کاربرد دارد . 



لیزر حرارتی با قدرت بالا

نور انرژی الکترومغناطیسی است. انرژی الکترومغناطیسی معمولا با طول موج اندازه گیری می شود. نور قابل مشاهده دارای طول موج 380 تا 740 نانومتر است.


هر رنگی در طیف نور مرئی طول موج متفاوتی را نشان می دهد. نور قابل مشاهده که در یک باند باریک بین اشعه فرابنفش و مادون قرمز قرار دارد، نشان دهنده یک بخش کوچکی از طول موج های طولانی انرژی الکتریکی :



تا حدودی کمتر از نیمی از انرژی الکترومغناطیسی خورشید به زمین می رسد نور قابل مشاهده است. آیا برای خورشید نیست، و تمام طول موج های انرژی الکترومغناطیسی آن را می دهد، در زمین وجود نخواهد داشت. زندگی بر روی زمین توسط انرژی نور طراحی شده است.




درمان با لیزر سرد چیست ؟

درمان با لیزر سرد درمان است که از نور لیزر سطح پایین (با استفاده از دیودهای نور) برای تغییر عملکرد سلولی استفاده می کند. این یک روش غیر سمی و غیر تهاجمی است که به کاهش درد، التهاب کمک می کند و باعث بهبودی سریع برای بهبود کامل می شود. سایر شرایطی که ممکن است در رابطه با این نوع لیزر درمانی شنیده شود عبارتند از: لیزر کم (LLLT) یا فوتوبیموادولاسیون. درمان لیزر سرد جدید نیست. این در حدود 35 سال گذشته بوده است و بیش از 4500 مطالعه منتشر شده وجود دارد که مزایای شگفت انگیز لیزر درمانی را برای شرایط مختلف پوشش می دهد که تمام قسمت های بدن را نشان می دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.