Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب لیزر برای کاربردهای پزشکی


  


مقدمه: 

تاریخچه لیزر در پزشکی. 


قسمت 1 تعامل لیزر با  بافت: ویژگی های لیزر؛ پاسخ بافت به نور لیزر؛ الیاف نوری برای کاربردهای پزشکی .

قسمت 2 انواع لیزر مورد استفاده در پزشکی: لیزرهای حالت جامد برای کاربردهای پزشکی؛ لیزرهای گاز برای کاربرد های پزشکی؛ لیزرهای رنگی آلی رنگی و حالت جامد برای کاربردهای پزشکی؛ لیزرهای نیمه هادی برای کاربردهای پزشکی.

قسمت 3 لیزر در تشخیص: منابع نوری برای توموگرافی انسجام نوری (OCT)؛ طیف سنجی لیزری در تشخیص پزشکی؛ بیوپسی نوری برای تشخیص سرطان؛ طیف سنجی پلاریزاسیون فلورسانس حل شده و تصویربرداری نوری از عوامل کنتراست هدفمند هوشمند گیرنده در بافت ها برای تشخیص سرطان.

قسمت چهارم لیزر درمانی و جراحی: لیزر درمانی چشم پزشکی؛ لیزر در پوست؛ لیزر در قلب و عروق؛ لیزر در اورولوژی؛ لیزر در زنان؛ لیزر در Otorhinolaryngology (ORL) و جراحی سر و گردن؛ لیزر در مغز و اعصاب؛ لیزر در دندانپزشکی؛ لیزر در جراحی ارتوپدی؛ لیزر سرطان با استفاده از نانوذرات طلا؛ تکنولوژی لیزر ترکیبی برای مواد بیولوژیکی؛ ایمنی لیزر: مقررات، استانداردها و دستورالعمل های عملی؛ درمان فوتودینامیک برای بدخیمی های انسانی با نور سطحی و بینابینی.



شرح

لیزر دامنه وسیعی از کاربردها  در پزشکی دارند. لیزر برای برنامه های پزشکی خلاصه ثروت از تحقیقات اخیر در مورد اصول، فن آوری و استفاده از لیزر در تشخیص، درمان و جراحی است .

قسمت اول یک مرور کلی از استفاده از لیزرهای پزشکی، اصول کلیدی لیزرها و تعاملات تابش با بافت را ارائه می دهد. برای درک تنوع گسترده و در نتیجه انتخاب وسیعی از این دستگاه ها برای تشخیص یا درمان خاص، انواع مربوط به لیزر (حالت جامد، گاز، رنگ و نیمه هادی) در قسمت دوم بررسی شده است. قسمت سوم، روش های لیزری تشخیصی، به عنوان مثال توموگرافی مختلط اپتیکی، طیف سنجی، بیوپسی نوری و طیف سنجی قطبش فلورسانس حل شده را حل می کند. این روش ها به پزشکان کمک می کند تا دامنه مشارکت بخش خاص بدن یا برای تعیین میزان تومور را مشخص کند. قسمت چهارم تمرکز بر کاربرد های درمانی لیزر را در شاخه های خاص پزشکی، از جمله چشم پزشکی، پوست، قلب، اورولوژی، زنان، Otorhinolaryngology (ORL)، مغز و اعصاب، دندانپزشکی، جراحی ارتوپدی و درمان سرطان، و همچنین پوشش لیزر ایمپلنتها متمرکز می کند. فصل آخر شامل اقدامات احتیاطی است که کارکنان با ابزار لیزر باید آشنا باشند.


ویژگی های کلیدی کتاب :


تعامل نور لیزر با بافت را توضیح می دهد

بررسی هر لیزر مورد استفاده در پزشکی: حالت جامد، گاز، رنگ و نیمه هادی

استفاده از لیزر برای تشخیص را توضیح می دهد



این کتاب مورد استفاده برای :


مهندسین لیزر؛ پزشکان در پوست، ارولوژی، زنان، چشم پزشکی، دندانپزشکی و مغز و اعصاب هست .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.