Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تکنیک جدید می تواند استفاده از نانوذرات طلا را در کاربردهای الکترونیکی و پزشکی آسان کند

  

یک نانوذره طلا که به یک نانوساختار DNA متصل است، به پچ های شیمیایی میچسبد. دانشمندان سپس مونتاژ را جدا کردند، نانوساختار DNA را به رشته های اجزای آن جدا کردند و DNA را روی نانو ذرات طلا گذاشتند.


نانوذرات طلا دارای خواص نوری، الکترونیکی و شیمیایی غیر معمول هستند که دانشمندان در تلاشند تا از طیف وسیعی از تکنولوژی های جدید از نانوالکترونیک به درمان های سرطانی استفاده کنند.

برخی از جالب ترین خواص نانوذرات هنگامی بوجود می آیند که در نزدیکی یکدیگر قرار می گیرند - یا در خوشه ای از چند ذره یا در کریستال هایی که میلیون ها آنها تشکیل شده است. با این حال، ذراتی که فقط میلیونها دونر از اینچ اندازه هستند، خیلی کوچک هستند که با استفاده از ابزارهای آزمایشگاهی معمولی دست به دست می شوند، بنابراین یک چالش عمده یافتن راه هایی برای جمع آوری این بیت های طلا در حالی که کنترل شکل سه بعدی آرایش آنها است.

یک رویکرد که محققان توسعه داده اند استفاده از ساختارهای کوچک ساخته شده از رشته های مصنوعی DNA برای کمک به سازماندهی نانوذرات است. از آنجایی که رشتههای DNA برای ایجاد جفت با رشته های دیگر در الگوهای خاص برنامه ریزی می شوند، دانشمندان رشته های فردی DNA را به سطوح ذرات طلا متصل می کنند تا مجموعه های مختلفی ایجاد کنند. اما این نانوساختارهای ترکیبی طلای دیجیتال پیچیده و گران است برای تولید، محدود کردن پتانسیل آنها برای استفاده در مواد عملی. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.