Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بررسی اجمالی کیهانشناسی


  

کیهان شناسی مطالعه مبدأ، تکامل و سرنوشت جهان است. کیهانشناسی فیزیکی مطالعه علمی هستی جهان، ساختارهای بزرگ و پویایی آن است، و ...

کیهان شناسی فیزیکی توسط دانشمندان، مانند ستاره شناسان و فیزیکدانان و همچنین فیلسوفان نظیر متافیزیک، فلاسفه فیزیک و فلاسفه فضا و زمان مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به این زمینه مشترک با فلسفه، نظریه های کیهان شناختی فیزیکی ممکن است شامل گزاره های علمی و غیر علمی باشد و ممکن است به مفروضاتی که نمی تواند مورد آزمایش قرار گیرد بستگی دارد. کیهانشناسی از نجوم متفاوت است در حالی که سابق با کل جهان در ارتباط است، در حالی که دومی با اشیاء آسمانی فردی برخورد می کند. کیهان شناسی فیزیکی مدرن تحت تاثیر تئوری بیگ بنگ قرار دارد که تلاش می کند تا با هماهنگی نجوم و فیزیک ذرات مشاهده شود؛  به طور خاص پارامترهای استاندارد بیگ بنگ با ماده تاریک و انرژی تاریک، که به نام مدل لامبدا CDM شناخته می شود.



کیهان شناسی فیزیکی شاخه ای از فیزیک و اختر فیزیک است که با بررسی مبانی فیزیکی و تکامل جهان در ارتباط است. این همچنین شامل مطالعه طبیعت جهان در مقیاس بزرگ است. در ابتدای آن، آنچه که در حال حاضر به عنوان مکانیک آسمانی شناخته می شود، مطالعه آسمان هاست.


تفاوت بین نجوم و کیهان شناسی چیست؟


Astrophysics شاخه ای از نجوم است که با فیزیک اشیاء و پدیده های آسمانی برخورد می کند. ... این توضیح خیلی طولانی بود که فیزیک کوانتومی به آن نیاز داشت. کیهان شناسی در مورد جهان به عنوان یک کل صحبت می کند که شامل مبدأ، تکامل و سرنوشت نهایی جهان است.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.