Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

درک بیوفوتونیک

  

بیوفوتونیک  شامل درک چگونگی نور با ماده بیولوژیکی، از مولکول ها و سلول ها، به بافت ها و حتی موجودات زنده، تعامل دارد. نور می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای بررسی رویدادهای بیومولکول، مانند بیان ژن و تعامل پروتئین و پروتئین، با حساسیت و خاصیت چشمگیر.توزیع فضایی و زمانی از اجزای بیوشیمیایی نیز می تواند با نور و به این ترتیب پویایی فیزیولوژیکی مرتبط با آن در سلول های زنده، بافت ها و موجودات زنده در زمان واقعی تجسم شود.


نور نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا خواص و رفتارهای ماده بیولوژیکی را تغییر دهد، مانند آسیب رساندن به سلول های سرطانی توسط جراحی لیزر یا درمان، و کنترل سیگنال های عصبی در شبکه مغز است . بیوفوتونیک با نوآوری در فن آوری های فوتونیک در نیم قرن گذشته، نقش کلیدی در انقلابی در مطالعات علوم پایه زندگی و همچنین تشخیص و درمان های بیومدیکال را ایفا می کند.


پیشرفت های بیوفوتونیک در چند دهه گذشته نه تنها در بیوشیمی و زیست شناسی سلولی / مولکولی دیده می شود، بلکه در بسیاری از کاربردهای پیشین نیز دیده می شود. محققان در سراسر جهان در حال جستجو برای راه هایی هستند که فناوری های بیوفوتونیک را به شیوه های واقعی بالینی، به ویژه تصویربرداری نوری سلولی و مولکولی، تبدیل کنند. در همین حال، فن آوری های در حال ظهور، مانند نانو جراحی لیزری و نانو پلاسماییک، بینش جدیدی برای درک، نظارت و حتی درمان بیماری ها بر اساس مولکولی ایجاد کرده اند.


این کتاب اصول اساسی اپتیک و بیوفوتونیک را به تازه واردین (دانشجویان ارشد یا محققان تحصیلات تکمیلی) ارائه می دهد که علاقه مند به این زمینه تحقیق چند رشته ای هستند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.