Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آموزش زیست شناسی و فیزیک با هم

 

  

کتاب فیلیپ نلسون، فیزیک بیولوژیکی، مرزهای سنتی بین ریاضیات، فیزیک، شیمی، و زیست شناسی را از بین می برد و این کار را به شیوه ای شایسته انجام می دهد.

قدرت واقعی کتاب، معرفی اصول اولیه فیزیکی است که بویژه مربوط به زیست شناسی (به استثنای تمام مکانیک کوانتومی) است. مثالها عمدتا از زیست شناسی مولکولی و سلولی گرفته شده است، با نمونه های نادر از جهان بزرگتر از سلول. به عنوان مثال، کتاب، مقدمه ای عالی و متنی را برای آمار بولتزمن ارائه می دهد (و ارتباط آن با فرضیه ای که مولکول زنجیره ای باید اطلاعات ارثی را ارائه دهد)، انتشار (و مشتق معادله نرنست برای پتانسیل غشاء)، آنتروپی (و نیروهای تاشوئی ماکرومولکولی)، پتانسیل شیمیایی (و خودساخت دو لایه / میسلی)، تعاونی (در مونتاژ و عملکرد مولکولی) و انتقال انرژی (در ایجاد موتور مولکولی).


دانش آموزانی که علاقه خاصی به فیزیک دارند این کتاب را ورود طبیعی به زیست شناسی می دانند. دانش آموزانی که علاقه زیادی به زیست شناسی دارند، یاد خواهند گرفت که چگونه پدیده های بیولوژیکی را می توان کمی سنجیده کرد. با تحریک علاقه دانشجویی، متون علمی یکپارچه مانند این، یک آینده بلندمدت را پر می کنند که با پیشرفت های مهمی در زیست شناسی کمی مبتنی بر تئوری ایجاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.