Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک آماری و بیوفیزیک

  

فیزیک آماری بسیاری از فرایندها در طبیعت قطعی نیستند، اما به صورت اتفاقی رخ می دهند، به دلایل اساسی، مانند پدیده های کوانتومی، یا به طور موثر به دلیل تعداد زیادی از اجزاء، مانند مکانیک آماری هست .





فیزیک سیستم های بیولوژیکی :



سیستم های زیستی. ... برنامه تحقیقاتی فیزیک سیستم های زیستی به دنبال توضیح زیست شناسی از توصیف دقیق فیزیکی این است که چگونه مولکول های فردی مانند ماشین های کوچک برای تولید توابع بیولوژیکی خاص کار می کنند.

سیستم های بیولوژیکی اثبات اصل این است که سیستم های پیچیده می توانند توابع بسیار مفید داشته باشند، اما با توجه به تاریخ تکاملی طولانی آنها، چالش نهایی برای درک یک سیستم پیچیده از مبانی فیزیکی آنها را نیز بوجود می آورد. با این حال، روشن است که بدون مفاهیم و روش های فیزیکی، ما هرگز نمی توانیم به طور کامل درک کنیم که چگونه سیستم های بیولوژیکی کار می کنند. در واقع جنبه های مهم سیستم های زندگی را نمی توان بدون ایجاد فیزیک جدید درک کرد. به عنوان مثال، سیستم های بیولوژیکی به دور از تعادل حرارتی کار می کنند و پیشرفت در فیزیک آماری غیر تعادلی ضروری است که بدانیم چگونه مولکول های بیومولتویی از نوسانات حرارتی برای عملکرد آنها استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.