Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

منابع مطالعاتی

تا حد امکان از تهیه کتاب‌های متنوع برای درس‌هایتان پرهیز کنید، چراکه تنوع کتاب‌ها شاید موجب افزایش استرس و نگرانی برای تمام کردن آن‌ها باشد.

  

ویژگی‌های کتاب‌های کمک‌درسی:

 1- طبقه‌بندی بودن یا همان مبحثی بودن: این ویژگی می‌تواند در دسته‌بندی مطالب برای یادگیری تأثیر بسزایی داشته باشد.2- اتکا بر درخت دانش: به دنبال موضوع طبقه‌بندی بودن، ارتباط مباحث مختلف درسی با یکدیگر می‌تواند نقش مؤثری در سرعت بخشی به یادگیری مطالب داشته باشد. ضمن این‌که در زمان کوتاهی مطالب مربوط به سال‌های تحصیلی مختلف مطالعه و آموزش داده می‌شود.3- درس‌نامه: داشتن توضیحاتی کاربردی و پرهیز از طولانی کردن مطالب، که خود به شکل ناخواسته موجب افزایش وسواس در مطالعه می‌شود، می‌تواند به آرامش در مطالعه و یادگیری کمک کند.4- پاسخ‌های تشریحی: به تجربه ثابت ‌شده که حل کردن مثال و درک نکات مربوط به هر مبحث، به کمک مقایسه، می‌تواند در یادگیری تأثیر فراوانی داشته باشد. در پاسخ‌های تشریحی امکان مقایسه نکات، در عمق بخشیدن یادگیری بسیار مفید است.5- جمع مؤلفان: خرد جمعی می‌تواند علاوه بر جامع‌تر شدن مطالب، در ساده، کوتاه و گویاتر کردن مطالب نقش مفیدی ایفا کند. زمانی که یک مطلب نتیجه تفکر، دانش و تجربه چند نفر باشد بی‌شک ارزشمندتر خواهد شد.

نقش کتاب‌های کمک‌درسی:

1- تأثیر در یادگیری کاربردی و عمیق‌تر مباحث.2- بهترین وسیله برای مرور مطالب. بجای کلی خوانی در هنگام مرور باید با حل و مطالعه مثال‌های متنوع به یادگیری عمق بخشید.3-افزایش خلاقیت از طریق دیدن مثال‌های متنوع.

و در آخر، یک تذکر مهم: تا حد امکان از تهیه کتاب‌های متنوع برای درس‌هایتان پرهیز کنید، چراکه تنوع کتاب‌ها شاید موجب افزایش استرس و نگرانی برای تمام کردن آن‌ها باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.