Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مرکز فناوری هوافضا در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می‌شود


  

دبیر اجرایی مسابقات ملی هوافضا از راه اندازی مرکز نوآوری هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد.

دکتر مهدی سبزه پرور عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا گفت: این مسابقات تلفیقی از تئوری و عمل است.
وی تأکید کرد: لازمه ایجاد کار گروهی در رقابت‌های علمی اعتماد به یکدیگر است و به همین واسطه تیم‌ها به پیروزی می‌رسند. به جهت اهمیت موضوع هوافضا بنا داریم در تابستان مرکز فناوری هوافضا را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی کنیم.
سبزه پرور افزود: هدف از راه اندازی این مرکز ارائه ایده‌ها و ورود آنها به بازار بدون واسطه است تا جوانان در آینده در اقتصاد کشور سهیم باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: در این دوره از مسابقات که در 6 لیگ برگزار شد 160 تیم با بیش از 600 شرکت کننده حضور داشتند.
ظهور کسب و کار جدید و توسعه دانش با ایجاد مرکز نوآوری هوافضا
رئیس دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: راه اندازی مرکز نوآوری هوافضا در این دانشگاه به ظهور کسب و کار جدید و توسعه دانش در این حوزه منجر می‌شود.
دکتر صادق تابع جماعت در اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا افزود: در این دوره از مسابقات استقبال خوبی برای حضور تیم‌های دانش آموزی، دانشجویی و تیم‌های آزاد شد.
وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح علمی و توسعه دانش هوافضاست.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری هوافضا در دانشگاه گفت: این مرکز منجر به ظهور کسب و کار جدید و توسعه دانش این حوزه در بخش‌های عمومی می‌شود. امیدواریم این تلاش‌ها منجر به ارتقای فناوری در این حوزه شود.

ساخت ماهواره‌های مکعبی توسط 3 دانشگاه
سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران هم گفت: ماهواره‌هایی که توسط محققان 3 دانشگاه در مسابقه (ماهواره‌های مکعبی) به مرحله آخر رسیدند ساخته می‌شوند.
مجتبی سرادقی ادامه داد: این مسابقات در راستای آمادگی ایده‌ها برای ورود به بازار و صنعت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در سازمان فضایی برنامه‌هایی برای ترویج و توسعه فناوری فضایی برگزار می‌شود، افزود: یکی از این برنامه‌ها مختص دانش آموزان است و می‌توانند ایده‌های خود را ارائه کنند.
سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران افزود: اما یکی از مسابقات تحت عنوان ماهواره‌های مکعبی که در سال 94 برگزار شد برای دانشجویان است؛ 3 دانشگاه از 21 دانشگاه توانسته اند به مرحله آخر این مسابقات برسند.
سرداقی با بیان اینکه این مسابقه در راستای ساخت ماهواره‌هایی با قطر 10 سانتیمتر برگزار شده است، گفت: قرار است این ماهواره‌ها ساخته و به فضا پرتاب شود؛ اگر در خارج از کشور پرتاب نشود، در کشور پرتاب خواهد شد.
مسابقات هوافضا روز پنجشنبه آغاز شد و سه روز ادامه داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.