Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوفیزیک

  

بیوفیزیک چیست؟ 


زیست شناسی زندگی را در تنوع و پیچیدگی آن بررسی می کند. این توصیف می کند که چگونه ارگانیسم ها در مورد خوردن غذا، برقراری ارتباط، حس کردن محیط زیست و تولید مثل می پردازند. از سوی دیگر، فیزیک به دنبال قوانین ریاضی طبیعت است و پیش بینی دقیق در مورد نیروهایی که سیستم های ایده آل را در اختیار دارند، پیش بینی می کند.


بیوفیزیک یک علم مولکولی است. این تلاش برای توضیح عملکرد بیولوژیکی از نظر ساختارهای مولکولی و خواص مولکول های خاص است. این اصول ریاضیات، شیمی، زیست شناسی و فیزیک را برای مطالعه چیزهای و موجودات زنده اعمال می کند. این می یابد که چگونه اتم ها در DNA و پروتئین ها مرتب شده اند.


محدوده چیست؟


 بیوفیزیک یک شرکت در حال رشد در سراسر جهان است، که عمدتا به وسیلۀ تحقق بخشیدن به اهداف مهم علم بیولوژیک با ترکیبی از اندازه گیری های فیزیکی واقعا از لحاظ پیشرفته با زیست شناسی مولکولی مدرن است. بیوفیزیک متوجه می شود چگونه می توان میکروارگانیسم ها را برای سوخت زیستی (جایگزین بنزین و سوخت دیزل) و بیوالکتریک (جایگزین محصولات نفتی و زغال سنگ برای تولید برق) می شود. متخصصان بیوفیزیک مشخص میکنند چگونه پروتئین ها کار می کنند.


گزینه های شغلی بیوفیزیک چیست؟ 


برای جامعه برای مشکلات فیزیکی و بیولوژیکی آن بسیار مهم است. متخصصان بیوفیزیک نیز در اعمال دانش خود از فیزیک بنیادی برای توسعه و پیاده سازی تکنیک های جدید برای تجزیه و تحلیل ارگانیسم مشارکت دارند. برخی از تکنیک های قابل توجه و مفید عبارتند از EM (میکروسکوپ الکترونی)، CAT (تاموگرافی کامپیوتری)، MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی)، PET (توموگرافی انتشار پوزیترون) و کریستالوگرافی اشعه ایکس. فرصت های شغلی در هر دو بخش خصوصی و عمومی وجود دارد، به ویژه در حوزه علوم کشاورزی، بیوتکنولوژی، زیست شناسی محاسباتی، علوم زیست محیطی، علوم قانونی، علوم پزشکی و علوم رادیویی است .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.