Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بررسی اجزای زیستی توسط انبرک نوری

  

موچین های نوری (که در ابتدا "یک تله نیروی شیب تک پرتوی" نامیده می شوند) ابزار علمی هستند که از پرتو لیزری بسیار متمرکز استفاده می کنند تا نیروی جذابی یا انفجاری (معمولا به ترتیب piconewtons) را بسته به عدم انطباق شاخص شکست بیندازند حرکت اشیاء دی الکتریک میکروسکوپی مشابه با موچین ها. موچین های نوری در سالهای اخیر به بررسی انواع سیستم های بیولوژیکی کمک زیادی کرده اند.


آرتور اشکین (متولد 2 سپتامبر 1922) دانشمند آمریکایی است که در Bell Laboratories و Lucent Technologies مشغول به کار است. او کار خود را در دستکاری میکروسکوپهای با نور لیزر در اواخر دهه 1960 آغاز کرد که منجر به اختراع موچین نوری در سال 1986 شد. او همچنین پیشگام روند ناپیوستگی نوری است که در نهایت برای دستکاری اتم ها، مولکول ها و سلول های بیولوژیکی مورد استفاده قرار گرفت. پدیده کلیدی فشار تابش نور است؛ این فشار را می توان به شیب نوری و نیروهای پراکنده تقسیم کرد. اشکین توسط بسیاری به عنوان پدر زمینه موضعی از موچین های نوری مورد توجه قرار گرفته است.


موچین های نوری قادر به دستکاری ذرات دی الکتریک با اندازه نانومتر و میکرون هستند که نیروهای بسیار کوچک را از طریق پرتو لیزری بسیار متمرکز می کنند.


اجزای موچین نوری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.