Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

محاسبات کوانتومی

بیت های کوتاه: محاسبات کوانتومی به عنوان آینده شناخته شده است. بسیاری از شرکتها تلاش می کنند تا کامپیوترهای کوانتومی را به واقعیت تبدیل کنند. اما، محاسبات کوانتومی و کامپیوترهای کوانتومی چیست؟ مقاله را بخوانید تا بدانید.

  

یک کامپیوتر کوانتومی چیست؟

رایانه های کوانتومی چیزی شبیه رایانههای معمولی یا حتی سوپر کامپیوترها نیستند. در حالی که سوپرکامپیوترهای بالا از همپوشانی گسترده ای با واحدهای پردازشی متعدد برای سرعت فوق العاده استفاده می کنند، رایانه های کوانتومی با فیزیک مکانیک کوانتومی در هسته خود کار می کنند.


یک کامپیوتر کوانتومی اتم توسط اتم ساخته شده است. در حال حاضر، مکانیک کوانتومی به خودی خود یکی از موضوعات ترسناک فیزیک است، بنابراین جای تعجب نیست که رایانه کوانتومی همان صفات را نیز دارد.


چگونه محاسبات کوانتومی کار می کنند؟

رایانه های کوانتومی از سیستم های فیزیکی اتم (کوانتومی) استفاده می کنند. بر خلاف محاسبات منظم که در آن اطلاعات در 0 یا 1 بیت انجام می شود، مکانیک کوانتومی به طور همزمان اجازه می دهد که اتم در هر دو حالت 0 و 1 باشد. این بیت داده کوبیتی نامیده می شود.


در تئوری، پدیده کوانتوم به نظر می رسد ذهن دمیدن، اما در واقع ساخت یک به همان اندازه پر اهمیت است. کوبیدها دینامیک هستند و تنها ستون احتمالی همه ایالت هایشان هستند. بنابراین، اندازه گیری دقیق دشوار است و نیازمند الگوریتم های پیچیده مانند الگوریتم شور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.