Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

زمینه های تحقیقاتی رشته فوتونیک

مواد و دستگاه :



تحقیق در مورد مواد و دستگاه های فوتونیک ما را قادر می سازد تا دانش نوری ما را به یک پلت فرم که پایدار و آسان برای استفاده است انتقال دهد. این به نفع هر دو در آزمایشگاه و مهمتر از همه، در خارج از حلقه های آکادمیک به عموم مردم است. ما به طور فعال بر روی طیف وسیعی از مفاهیم مواد و دستگاه هایی که پیشرفت های تکنولوژی فعلی مانند ارتباطات راه دور، نمایشگرها، لیزرها و سلول های خورشیدی را به فن آوری های آینده مانند دستگاه های نوری کوانتومی و مدارهای میکرو فلوئید متصل می کنند، کار می کنند.

  

تصویربرداری :



تصویربرداری یکی از جنبه های مهم تحقیق فوتونیک در بخش های مختلف دانشگاه است. ما به طور مداوم به تولید متدولوژی های جدید، سخت افزار و تکنیک های پردازش برای شکل گیری تصویر پیشرفت می کنیم. تحقیقات برای بهبود وضوح مکانی و زمانی، دستیابی به داده ها از طیف وسیعی از فرآیندها و تقسیم نمونه های وسیع آن، متمرکز شده است.


فیزیک نوری :



تحقیقات در فیزیک نوری به ما امکان می دهد که خواص اساسی نور و نسل آن را از یک نقطه شروع پایه و همچنین پیشروی مهم فناوری آینده بدانیم. تحقیقات کنونی، بسیاری از مناطق از تولید تابش طول موج کوتاه (اشعه ایکس نرم) و پالس های شدید لیزر، به تجزیه و تحلیل از پالس های ultrashort، metrology نوری و پردازش اطلاعات نوری کوانومتر را پوشش می دهد.


طیف سنجی :



اسپکتروسکوپی یک جزء کلیدی از هر ابزار نوری است که نظارت غیرمجاز از ترکیب یک نمونه را فراهم می کند. ما از طیف سنجی برای طیف گسترده ای از سنجش در بسیاری از سناریوهای مختلف، در طول مقیاس های طول از طیف سنجی تک سلولی بسیار سریع استفاده می کنیم؛ برای نظارت بر فرآیند احتراق در موتورها؛ ارائه طیف کاملی از ستاره ها و کهکشان ها در کاربردهای آسترو فوتونیک است .


بیوفوتونیک :



در بیوفوتونیک ما قصد داریم که تجربه نوری خود را برای پیشرفت تحقیقات در مورد موضوعات بیولوژیکی اعمال کنیم. این شامل دانشمندان و مهندسان نزدیک با زیستشناسان و پزشکان برای ارائه راه حل های نوری برای مسائل مرتبط با زیست شناسی است. راه حل ممکن است در قالب توانایی های تصویربرداری پیشرفته برای مشاهده ساختار و فرآیندهای بیولوژیکی، یا دستکاری اپتیک در محیط های بیولوژیکی یا ایجاد نانومواد های بیولوژیکی برای انجام وظایف مشخص باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.